اراک - خبرگزاری مهر: سرپرست سرای روزنامه نگاران استان مرکزی گفت: هم اکنون سرای روزنامه نگاران در حال عضو گیری است و استفاده از خدمات وامکانات سرای روزنامه نگاران استان مرکزی منوط به عضویت خبرنگاران است.

آرزو حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خبرنگاران جهت عضویت، تصویر کارت ملی، تصویر کارت خبرنگاری، معرفی نامه رسانه، یک قطعه عکس و فرم تکمیل شده عضویت را بهمراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا کنون 59 تن از خبرنگاران عضو سرا شده اند، ادامه داد:افق دید برنامه های سرای روزنامه نگاران ارتقا کیفی سطح خبرنگاران محلی و ارتقا دانش خبری است.

حیدری  در خصوص برنامه های سرا گفت:  کلاس آموزش مقدماتی خبرنگاری، برگزاری کارگاه های یک روزه و دو روزه و نشست های تخصصی برای اهالی مطبوعات استان از جمله برنامه های سرای است.

وی استفاده از فضای سرای  برای  مطبوعات جهت برگزاری کلاش هایشان را از دیگر امکاناتی خواند که سرای در اختیار هفته نامه ها قرار می دهد و  بیان کرد: از این پس مشاوره حقوقی در اولین سه شنبه هر ماه، برای ارائه مشاوره در مورد مسائل مطبوعاتی در سرای حضور خواهد یافت.

حیدری  تصریح کرد: ایجاد محیط صمیمی جهت استفاده از ظرفیت های  مطبوعات استان، هم اندیشی و رفع چالش ها ی موجود از اهداف سرای است.

سرپرست سرای روزنامه نگاران استان با ابراز تاسف از همکاری کمرنگ مطبوعات محلی با این سرای، اظهار کرد: در جلسه ای که  26 فروردین، برای  ساماندهی به امور آگهی های دولتی برگزار شده بود از تمامی سردبیران  دعوت شده بود که متاسفانه تعداد انگشت شماری آمدند و نتیجه گیری در مورد این موضوع به جلسه بعدی با حضور اکثریت موکول شد.

حیدری تاکید کرد: همکاری و هماهنگی اهالی مطبوعات در رفع مسائل و مشکلات صنفشان نقش اساسی دارد  و امیدواریم از این پس در جلسه های که به منظور ساماندهی امورشان برگزار می شود حاضر شوند تا نتیجه ای بدست آید.