وزیر خارجه آمریکا از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)خواست تا کمک های مالی ولجستیکی خود را به گروه‌های مسلح سوری افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "میامی هرالد" ، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل رفته است خواستار افزایش کمک های کشورهای عضو ناتو به گروه های مسلح مخالف دولت سوریه شد.

وی همچنین از کشورهای عضو پیمان ناتو خواست تا تدابیر لازم را برای مقابله باآنچه که وی آن را تهدیدات احتمالی  وکار برد سلاح شیمائی از سوی سوریه توصیف کرد اتخاذ کنند.

جان کری در بخشی دیگر از اظهاراتش مدعی شد : دولت اوباما تمامی راه کارهای را که بتواند موجب پایان خشونت در سوریه و منجر به انتقال قدرت سیاسی شود مد نظر دارد.

همچنین "راسموسن" دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود بعد از نشست اعضاء گفت: اوضاع سوریه وخیم ترشده است و در حال تبدیل شدن به یک تهدید منطقه ای است.

راسموسن همچنین ضمن ابراز نگرانی در خصوص استفاده از موشک های بالستیک در سوریه گفت تا حالا درخواستی از ناتو برای مداخله در سوریه دریافت نشده است و از ناتو خواسته نشده است که نقشی در سوریه بازی کند اما ادامه وضعیت در حال تبدیل شدن به یک تهدید حتی برای خود ما است و به همین دلیل باید خیلی هوشیار باشیم.