گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، سطح کل آبیاری تحت فشار و نوین اجرا شده در استان را 32هزار و 520 هکتار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر سید محمدی صبح پنجشنبه در جمع مدیران و معاونان جهاد کشاورزی افزود: مطالعه و اجراي آبياري تحت فشار در استان گلستان از سال 1369 شروع شده است كه تا سال 1389 در سطحي معادل 25 هزار و 400 هكتار و در سال 90 در سطح دو هزار و 600 هكتار و در سال 91 در سطح چهار هزار و 520 هكتار اجراشده است.

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گلستان اعلام كرد: از آنجا كه بالغ بر 80 درصد از توليدات مواد غذايي از طريق اراضي آبي تامين مي شود لزوم و اهتمام وتوجه به استفاده از روش هاي نوين آبياري و بهبود بخشيدن به روشهاي آبياري موجود ضرورت مي يابد كه از روشهاي بسيار مهم و كارآمد روشهاي نوين اجراي روشهاي آبياري تحت فشار است. 
 
سيدمحمدي افزود: راندمان آبياري سطحي حدود 35 درصد است كه با اجراي آبياري باراني اين راندمان به طور متوسط به حدود 75درصد و در آبياري موضعي - قطره اي به طور متوسط راندمان آبياري به حدود 90 درصد خواهد رسيد.
 
وی افزود: مي توان گفت با اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار باراني و قطره اي به طور متوسط بيش از چهار هزار متر مكعب در هكتار نسبت به آبياري سطحي سنتي در مصرف آب صرفه جويي كرد.