سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بیانیه‌ای درگذشت امیرحسین فردی را تسلیت گفته و وی را شخصیتی متواضع، دلسوز، ساده‏‌زیست دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت درگذشت امیرحسین فردی نویسنده و رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

درگذشت «امیرحسین فردی»، برای ادبیات انقلاب اسلامی و هنر انقلابی، ضایعه‌‏ای بزرگ است. دست تقدیر الهی در آغازین روزهای اردیبهشت ماه، شخصیتی متعهد و ارزش‌‏مدار را از ما گرفت که پیوندی ناگسستنی با انقلاب اسلامی، ادبیات و روزنامه‌‏نگاری داشت. تلاش مجدانه آن مرحوم در برپایی جایزه ادبی «شهید غنی‌‏پور» و بنیانگذاری «بنیاد ادبیات داستانی» برای پرورش نویسندگان انقلابی و  حضور بلندمدت در عرصه ادبیات و روزنامه‌‏نگاری کودک و نوجوان و نیز قریب به سه دهه مدیریت بر مجله «کیهان بچه‌‏ها»، نشان از دغدغه‏‌های عمیق وی نسبت به فرهنگ و هنر ایران اسلامی دارد.

او شخصیتی متواضع، دلسوز، ساده‏ زیست و مهربان داشت که تا آخرین روزهای زندگی از مسجد «جوادالائمه(ع)»، مردم و همراهان خود در آن منطقه، دور نشد و برکت زندگی خود را در این همجواری می‏‌جست.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فقدان این شخصیت برجسته فرهنگی را به اصحاب فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی ایران و همه دوست‌داران و علاقه‌‏مندان آن مرحوم تسلیت می‏‌گوید و بر پاسداری از اندیشه‏‌های ارزشمند وی در حفاظت از ادبیات انقلاب اسلامی تأکید می‌‏کند.