۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳

مراسم تشییع پیکر امیر حسین فردی در حوزه هنری آغاز شد

مراسم تشییع پیکر امیر حسین فردی در حوزه هنری آغاز شد

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد امیر حسین فردی دقایقی پیش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نویسندگان و هنرمندان عرصه انقلاب در حوزه هنری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر امیر حسین فردی نویسنده انقلاب دقایقی پیش در حیاط اصلی حوزه هنری آغاز شد.

از چهره‌های حاضر در مراسم می‌توان به سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن مومنی رئیس حوزه هنری، مجید مجیدی، فرج الله سلحشور، علیرضا قزوه، وحید جلیلی، حمیدرضا شاه‌آبادی معاون هنری وزارت ارشاد، مصطفی رحماندوست، حجت الاسلام سید محمود دعایی، حسین شریعتمداری، محمد اللهیاری، گلعلی بابایی و ... اشاره کرد.

پیکر این نویسنده از محل مسجد جواد الائمه به سمت حوزه هنری آورده شد و از حوزه هنری به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برده خواهد شد تا امیرحسین فردی در آرامگاه ابدی خود به خاک سپرده شود.

گزارش تکمیلی مراسم تشییع پیکر زنده یاد امیر حسین فردی متعاقبا ارسال می شود.

امیرحسین فردی عصر پنج‌شنبه (پنجم اردیبهشت) در پی بیماری در مسیر انتقال به بیمارستان لقمان از دنیا رفت. فردی از مؤسسان کتابخانه‌ مسجد جوادالائمه (ع) در سال ١٣٥٣ و تشکیل شورای نویسندگان آن مسجد بود که در ادامه به حوزه‌ هنری پیوستند و از ستون‌های اولیه این نهاد بودند.

از میان آثار فردی، می‌توان به «اسماعیل»، «آشیانه در مه»، «سیاه‌چمن»، «یک دنیا پروانه» و «کوچک جنگلی» اشاره کرد. جدیدترین اثر او با نام «گرگ‌سالی» منتشر شده است.

 

کد خبر 2041311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha