تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷

رئیس جمهور کشورمان دقایقی پیش به همراه هیئت دولت از طریق فرودگاه بین المللی وارد آذربایجان غربی شد و یکصد و شستمین سفر استانی و چهارمین سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد دقایقی پیش با استقبال حجت الاسلام غلامرضا حسنی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، آیت الله علی اکبر قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی به همراه عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ، شهردار ارومیه و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان وارد فرودگاه بین المللی ارومیه شد.

رئیس جمهور و هیئت دولت به منظور بررسی راهکار و رفع موانع اجرایی مصوبات سه دور سفر قبلی و مشکلات و مسائل مردم به آذربایجان غربی سفر کرده که همزمان با این سفر 31 طرح عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف استان با حضور رئیس جمهور و وزرای دولت دهم افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

افتتاح ایستگاه راه آهن مهاباد، تقاطع غیر همسطح شهید مدرس، تشکیل جلسه کارگروه توسعه کشاورزی و کارگروه معدن و دیدار با مردم در میدان انقلاب ارومیه از جمله برنامه های سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی است.

وزرای دولت دهم نیز با حضور در شهرستانها، ضمن افتتاح طرحهای عمرانی شامل سد، مجتمع های اداری، پایانه مرزی تمرچین، بیمارستان و ... در جلسات شورای اداری شهرستانها حضور می یابند.

هیئت دولت در قالب سه سفر استانی به آذربایجان غربی 651 مصوبه برای توسعه و آبادانی استان مصوب کرده است که امروز در چهارمین سفر استانی این مصوبات بررسی و برای موانع اجرایی پروژه های مشکل دار استان تصمیمات لازم و کاربردی اتخاذ می شود، در مجموع مصوبات سه سفر قبلی هئیت دولت به استان بیش از 84 درصد مصوبات یا به اتمام رسیده اند یا در حال اجرا یا پیگیری هستند.

بقایی و مشایی رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.