۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

عباسی عنوان کرد:

دلایل غربیها برای ایستادگی مقابل فعالیتهای هسته ای/ 90 درصد علوم هسته ای مربوط به پیشرفت بشری است

دلایل غربیها برای ایستادگی مقابل فعالیتهای هسته ای/ 90 درصد علوم هسته ای مربوط به پیشرفت بشری است

ارومیه - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اینکه قدرت‌های جهانی، دنیا را از فن‌آوری هسته‌‌ای با تبلیغات درباره آلودگی محیط زیست و با فضاسازی حادثه هایی مانند چرنوبیل می‌ترسانند هدفشان در اختیار گرفتن نبض اقتصادی و سیاسی آینده جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون عباسی ظهر یکشنبه در جریان سفر رئیس جمهور و جلسه شورای اداری چایپاره با اشاره به اینکه مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری با شناخت دقیق مسایل به خوبی علم و فن‌آوری هسته ای را در کشور را به جلو برده‌اند و در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها ایستادگی کرده‌اند، افزود: اینکه قدرت‌های جهانی، دنیا را از فن‌آوری هسته‌‌ای با تبلیغات درباره آلودگی محیط زیست و با فضاسازی حادثه هایی مانند چرنوبیل می‌ترسانند هدفشان در اختیار گرفتن نبض اقتصادی و سیاسی آینده جهان است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی می خواهد با در اختیار داشتن انحصار این فن‌آوری، جغرافیای سیاسی- طبیعی و اقتصادی جهان آینده را در اختیار خود داشته باشد، اعلام کرد: علت مخالفت سلطه‌گران جهانی با فن‌آوری‌های صلح آمیز هسته‌ای نیز همین بوده است؛ این در حالی است که  تنها 5 تا 10 درصد فن‌آوری هسته‌ای مربوط به مسایل هسته‌ای مانند بمب اتم بوده و 90 تا 95 درصد این علم مربوط به پیشرفت بشری و توسعه کشورها است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به رو به اتمام بودن سوخت‌های فسیلی در جهان و اینکه با ذخایر اورانیوم فعلی جهان می‌توان 200 سال آینده را حفظ و با قدرت سوخت هسته‌ای جهان را اداره کرد، اظهار داشت: متاسفانه این نقشه قدرت‌های جهانی برای در اختیار گرفتن فن‌آوری هسته‌ای برای تسلط بر جهان است.

عباسی با بیان اینکه یکی از علوم و فنون علمی دنیا داشتن ماهواره که امروزه در آینده تمام علوم وابسته به آن خواهد بود، عنوان کرد: اگر به فن‌آوری هسته‌ای تسلط نداشته باشیم امکان فرستادن ماهواره به فضا را نداشته و دشمنان نیز ماهواره در اختیار کشور قرار نمی دهند پس تنها راه دستیابی ایران به علوم آینده تحمل سختی‌ها، تحریم‌ها و فشارهای مالی جهانی است.

فرماندار چایپاره نیز در این جلسه با بیان اینکه مشارکت 85 درصدی در انتخابات دوره قبل گواه خوبی برای در صحنه بودن اهالی این شهرستان  بوده و مردم آمادگی کامل برای خلق حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو را دارند، اضافه کرد: ارتقای این شهرستان از بخش به شهرستان، افتتاح بزرگترین سد قوسی خاکی کشور در این شهرستان، احداث دانشگاه های آزاد و پیام نور با 2 هزار و 500 دانشجو و افزایش جهشی اعتبارات سالانه از جمله خدمات دولت در این منطقه است. 

جلیل غفاری خواستار تصویب اعتبار ادامه کانالهای سد آغ چای، گیرنده دیجیتال صدا و سیما، ارتقا روستاهای چورس و حاجیلار به شهر، احداث دیوار ساحلی و سیل بند شد.

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با خانواده شهدای چایپاره

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در چهارمین دوره سفر های هیئت دولت به آذربایجان غربی سفر کرده روز یکشنبه با حضور در شهرستان چایپاره در شمال استان با خانواده های معظم شهدای چایپاره دیدار کرد.

فریدون عباسی در جمع خانواده های معظم شهدا با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ایران داشته و باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود، گفت: آرامش و امنیت امروز کشور مرهون خون شهدایی است که برای اعتلای اسلام و سرافرازی ملت ایران جان خود را تقدیم کرده اند و امروز وظیفه همه ماست که از ارزش های شهدای انقلاب حراست و حفاظت کنیم.

همچنین با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، مجتمع اداری چایپاره افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، عملیات اجرایی مجتمع اداری چایپاره از سال 1387 با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال آغاز شده بود که در 5 طبقه و زیربنای 3 هزار و 200 متر مربع با هدف استقرار ادارات شهرستان به صورت متمرکز احداث شد.

هیئت دولت در قالب سه سفر استانی به آذربایجان غربی 651 مصوبه برای توسعه و آبادانی استان مصوب کرده است که امروز در چهارمین سفر استانی این مصوبات بررسی و برای موانع اجرایی پروژه های مشکل دار استان تصمیمات لازم و کاربردی اتخاذ می شود، در مجموع مصوبات سه سفر قبلی هئیت دولت به استان بیش از 84 درصد مصوبات یا به اتمام رسیده اند یا در حال اجرا یا پیگیری هستند.

رئیس جمهور و هیئت دولت به منظور بررسی راهکار و رفع موانع اجرایی مصوبات سه دور سفر قبلی و مشکلات و مسائل مردم به آذربایجان غربی سفر کرده که همزمان با این سفر 31 طرح عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف استان با حضور رئیس جمهور و وزرای دولت دهم افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کد خبر 2047601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha