منابع آگاه در منطقه اعلام کردند؛ ترکیه، کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به آمریکا فشار می آورند که مستقیما وارد بحران سوریه شود تا بتوانند دولت سوریه را سرنگون کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه المنار، اعمال فشار کشورهایی مانند ترکیه، قطر و عربستان به آمریکا تنها پشت درهای بسته و یا از طریق شبکه های عادی دیپلماسی صورت نمی گیرد بلکه از طریق بوقهای تبلیغاتی و متوسل شدن به شخصیتهای آمریکایی انجام می شود تا از این طریق بتوانند ادعای نسل کشی مردم سوریه توسط ارتش را در بوق و کرنا کنند.

به گزارش منابع آگاه در واشنگتن، آمریکا تا این لحظه تردید داشته است که بیش از این وارد بحران سوریه شود.

بنا بر این گزارشها، صهیونیستها در تلاشند واشنگتن را راضی کنند که طرحهای و برنامه های جدیدی را در حمایت از گروههای تروریستی سوریه در پیش بگیرد.

این منابع همچنین گزارش دادند، صهیونیستها مدتی است که وارد خط مقدم این بحران شده اند و دیگر منافع استراتژیک کشورهای غربی و آمریکا برای آنها اهمیتی ندارد. از این روی به صورت نظامی و سیاسی در درون گروههای تروریستی و مخالف دولت سوریه نفوذ کرده اند و با تمام تجهیزات از این گروهها حمایت می کند تا پایگاههای حیاتی سوریه را از بین ببرند.

این منابع ادامه دادند: صهیونیستها به آمریکا فشار می آورند تا حملاتی را علیه پایگاههای نظامی حیاتی سوریه ترتیب دهد و حصاری که دمشق را احاطه کرده است از میان بردارد تا گروههای تروریستی بتوانند به قلب دولت نفوذ کنند.

خاطر نشان می شود گروههای تروریستی تحت نظارت آمریکا و حمایت تسلیحاتی و مالی ترکیه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستند و ماموریت تخریب سوریه را بر عهده دارند.