آبادان – خبرگزاری مهر: امام جمعه آبادان ‌گفت: گروه‌های سلفی برای مبارزه با اسلام و مکتب شيعه از سوی کشور نگليس پایه‌گذاری شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمين علی ابراهيمی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدام وهابيت در تخريب مرقد و نبش قبر حجر بن عدی عنوان كرد: توسل به ائمه عصمت و طهارت(ع) و منصوبين و صحابه وی عامل شناخت راه از بی‌راهه است و اين امر يك مانع جدی در مسير وهابيت خبيث است.

وی افزود: وجود قبور مطهر صحابه پيغمبر(ص) و ياران اميرالمومنين(ع) و يادآوری جانفشانی‌‌های آنها و صراحت در تبليغ و باور نسبت به ولايت اميرالمومنين(ع) كه همان تأكيد و تبليغ فرمايشات پيغمبر اكرم(ص) است مانعی جدی در مسير وهابيت پليد است.

وی ادامه داد: با توجه به جايگاه قبور ائمه عصمت و طهارت(ع)، علما و بزرگان، منصوبين و صحابه پيغمبر(ص) و اميرالمومنين(ع) و با توجه به توسل‌هایی كه به ايشان صورت می‌گيرد، اين توسل‌ها عامل شناخت راه از بی راهه است. در حقيقت وجود قبور مطهر صحابه پيغمبر(ص) و ياران باوفای اميرالمومنين(ع) و يادآوری جانفشانیهای آنها و صراحت در تبليغ و باور نسبت به ولايت اميرالمومنين(ع) كه همان تاكيد و تبليغ فرمايشات پيغمبر اكرم(ص) است مانعی جدی در مسير وهابيت پليد است؛ به همین دلیل آنها به‌دنبال از بين بردن اين آثار هستند.

حجت‌الاسلام ابراهيمی‌پور با بيان اينكه وهابيت در پی آن است که نگذارد اين آثار وجود داشته باشد، گفت: ساليان طولانی قبر حجربن عدی در آنجا بوده است و اهل سنت هم نسبت به آن ادای احترام می‌كرد‌ه‌اند. احترام به قبور در همه اديان و مذاهب مختلف وجود دارد ولی می‌بينيم يك گروه متحجر كه برای مبارزه با اسلام و مكتب شيعه به وسيله انگليس بنيانگذاری شده‌اند دست به چنين اقدامات شنيعی می‌زنند.

وی در خصوص تاثيرات اينگونه اقدامات بر اتحاد شيعه و سنی گفت: اين اقدامات به شرط وجود بصيرت عامل بيشتر شدن وحدت شيعه و سنی خواهد شد.

امام جمعه آبادان اضافه كرد: علما و بزرگان اهل‌‌ سنت معتقدند كسی كه پيغمبر(ص) را ديده و همصحبت با وی بوده و از پيغمبر(ص) مطالبی را نقل كرده، صحابی پيغمبر(ص) و مورد احترام است و ما نيز قائل به اين هستيم كه صحابی مروج فكر رسول الله(ص) و معتقد به پيغمبر(ص) بودند و پس از رحلت ايشان ادامه دهندگان راه پيامبر(ص) بودند؛ اين نقطه مشترك بين علمای اهل‌ سنت و شيعه است؛ بنابراين اين اقدام سبب انزجار علمای اهل‌ سنت نيز شده است.

حجت‌الاسلام ابراهيمی پور گفت: مسئله نبش قبر و اهانت و جسارت نسبت به ياران اهل‌ بيت عصمت و طهارت(ع) سابقه ديرينه دارد و در زمان اهل‌ بيت(ع) نيز گاهی اين حادثه پيش می آمد و در مواردی آنقدر احتمالش زياد بود كه اميرالمومنين(ع) سفارش كردند، قبرشان پنهان باشد و تا مدتها اينگونه بود. همچنين از عوامل مخفی شدن قبر حضرت زهرا(س) اين بود كه احتمال نبش قبر وی وجود داشت.

امام جمعه آبادان گفت: اينگونه اقدامات از طرفی انزجار جامعه جهانی از اين گروه خبيث را در پی خواهد داشت و از سوی ديگر سبب می‌شود شناخت ما نسبت به ياران اميرالمومنين(ع) افزايش يابد و اين امر رسالت ما را در شناخت صحابه سنگين خواهد كرد.