تبریز – خبرگزاری مهر: وزیر ورزش و جوانان کشور در پیامی به بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری ایران(آذربایجان) گفت : تور دوچرخه سواری ایران(آذربایجان) یکی از زیباترین و سالم ترین گردهمایی های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عباسی در پیام خود به این تور تصریح کرده است : ضمن آرزوی موفقیت جهت برگزاری بیست و هشتمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) ، بدینوسیله به مسئولان و دست اندرکاران ورزش دوچرخه سواری کشور که توانسته اند طی سال ها با کسب تجربه به این سطح از کیفیت برسند ، تبریک می گویم .

وی در ادامه آورده است : امیدوارم حضور ورزشکاران و علاقمندان از کشورهای مختلف در این رویداد باشکوه ، به همدلی بیشتر جوامع بیانجامد و این نوع مشارکت ها که یکی از زیباترین و سالم ترین گردهمایی های اجتماعی است به هدف عالی برقراری صلح ، ارتقاء ورزش ، نشاط و سلامتی ، حفظ محیط زیست و بهره مندی صحیح از مواهب طبیعت کمک کند .

وزیر ورزش و جوانان کشور در انتهای پیام بیان داشته : به همه میهمانان خوش آمد گفته ، رقابت هایی موفق و هیجان انگیز و ایامی شاد و به یاد ماندنی را برای ورزشکاران و دست اندرکاران آرزو دارم.

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری ایران(آذربایجان) 19 تیم داخلی و خارجی حضور دارند و رکابزنان مسیر استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را در 892 کیلومتر در شش مرحله رکاب خواهند زد.

152 ورزشکار و 203 نفر دست اندرکار اجرایی از جمله سه داور بین المللی و نمایندگان فدراسیون جهانی در برگزاری این رویداد ورزشی شرکت می کنند.

بیست و هشتمین دوره از این تور بین المللی از یکم تا ششم خرداد در مسیرهای تبریز ، مراغه ، ارومیه ، خوی ، جلفا و مرحله پایانی در تبریز برگزار می شود.