نتایج یک تحقیق جدید در مورد دیدگاه مردم کشورهای اروپایی به اتحادیه اروپا بیانگر آن است که امید به این اتحادیه به کمترین حد خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نگاه مثبت شهروندان اروپایی به اتحادیه اروپا به کمترین حد خود رسیده و در این میان فرانسوی ها پیشروتر از بقیه کشورهای اروپایی هستند.

این نظرسنجی توسط مرکز تحقیقات پیو در واشنگتن انجام شده و برای تکمیل آن از هفت هزار و 646 نفر در کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، یونان، و جمهوری چک سوالاتی در مورد دیدگاه آن ها در خصوص اتحادیه اروپا مطرح شده است.

بر همین اساس مردم آلمان مثبت ترین نگاه را به اتحادیه اروپا داشته و انگلیسی ها نیز با شک و تردید نسبت به اقدامات بروکسل نگاه می کنند.

نتایج تحقیقات موسسه پیو نشان می دهد که هم اکنون فقط 41 درصد از مردم اروپا به اتحادیه خود نگاه مثبت دارند در حالیکه این میزان در سال گذشته میلادی 60 درصد بوده است. کاهش 19 درصدی محبوبیت اتحادیه اروپا در حالی رخ می دهد که به دلیل اجرای طرح ریاضت اقتصادی در اغلب کشورهای اروپایی مردم قاره سبز گرفتار مشکلات متعددی از جمله بیکاری شده اند.