قم - خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: امام هادی(ع) با تقیه، همواره در راستای حفظ اصالت شیعیان تلاش می‌کردند تا آسیبی به آنها نرسد.

حجت الاسلام عیسی عیسی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه امام هادی(ع) همواره بر تکریم و عزت یکدیگر تاکید داشتند، اظهار داشت: امام هادی (ع) در شرایط بسیار سخت زندگیشان همواره در راستای حفظ اصالت شیعیان تقیه انجام می دادند تا کوچکترین آسیبی متوجه شیعیان نشود.

وی با تاکید بر اینکه کفر نعمت موجب سرمستی، تغییر نعمت و زوال است، ابراز داشت: با لجاجت و مسخره کردن یکدیگر انسان به جایی نمی رسد و اگر شخصیتی را تخریب کند تا به مقامی برسد، بداند که عواقب آن را روزی خواهد دید.

قرآن و عترت بهترین راهنمای انسان‌ها در طول تاریخ بوده است

مدیر گروه فرهنگ نامه مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه یکی از نعمت های بزرگ الهی زندگی در پرتو انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون هزاران شهید و شهادت جانبازان و ایثارگری پیروان ائمه اطهار (ع) سرانجام توسط امام خمینی (ره) ایجاد شد و همگان باید در راستای حفظ این نظام تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن و عترت بهترین راهنمای انسان ها در طول تاریخ بوده است، بیان داشت: هر کسی که برای شخصیت خود ارزش قائل نباشد، نباید از شرش در امان بود و هم نشینی با بدان نشانه بدی و شرارت است.

حجت الاسلام عیسی زاده تصریح کرد: همه ما در حال آزمایش الهی قرار داریم و در این آزمون الهی حق الناسی وجود دارد که نباید از این مهم غفلت کرده و با بازی کردن با آبروی دیگران شرمنده امام راحل و شهدا شویم.

وی عنوان کرد: ایمان، داشتن توانایی های مدیریتی و تدبیر، هوش، بینش و تخصص از جمله مهم ترین که کاندیدای منتخب ریاست جمهوری باید دارا باشد.

نباید با سیاه نمایی و تخریب یکدیگر، کسی را از شرکت در انتخابات دلسرد کرد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات یکی از راه های شکر نعمت است، ابراز کرد: مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات در راستای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری است قدم برداشته و پشتوانه خود از ولایت فقیه را نشان خواهند داد.

وی در این زمینه ادامه داد: هیچکس نباید با سیاه نمایی خدمات گذشته کشور و تخریب یکدیگر، کسی را از شرکت در انتخابات دلسرد کند و بداند که در این صورت عواقب سنگینی متوجه خواهد شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: عده ای در گذشته با نام روشنگری و برای رسیدن به قدرت دست به تخریب دیگران زدند و عواقب این عملشان را نیز دیدند و لازم است کاندیداهای ریاست جمهوری با عبرت گرفتن از گذشته دست به تخریب و سیاه نمایی یکدیگر نزده تا مردم نیز با آرامش فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: کسی که از راه بداخلاقی سعی در به دست آوردن منصبی ظاهری است، جایگاه خود را نشناخته و بداند که پایه های آن جایگاه سست و لرزان است و روزی نتیجه کارش را خواهد دید.

حجت الاسلام عیسی زاده اضافه کرد: مردم با بصیرت و روشن گری و با مشورت با فرهیختگان و امانت داران فرد اصلحی را انتخاب کنند که آسیبی به فرهنگ قرآنی و دینی وارد نکرده و علاوه بر داشتن نقاط قوت روسای جمهور پیشین نقاط ضعف آن ها را نیز نداشته باشد.