سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با بیان اینکه قرار است این تیم برای برپایی اردوی آماده سازی به آلمان برود، گفت: می‌خواهیم به جمع چهار تیم نهایی مسابقات جام جهانی راه یابیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دوستی مهر پس از بازگشت از اردوی تیم نوجوانان در امارات درباره این اردو اظهار داشت: ما به جایی رفتیم که میزبان جام جهانی است. در هر صورت امارات میزبان بوده و شرایط آب و هوایی این کشور مهم است. ما در فصل گرمی به دبی رفتیم و با توجه به اینکه مسابقات از اواخر مهر تا اوایل آبان است در همان حوالی مهرماه یک اردوی دیگر در دبی می‌تواند به کمک ما بیاید.

وی درباره دو بازی تیم زیر17 سال ایران مقابل امارات گفت: بازی‌های خوبی بود. ما در بازی اول به پیروزی رسیدیم و در بازی دوم شکست خوردیم. البته بازیکنان اشتباهاتی داشته‌اند که به نظرم این اشتباهات در چنین مسابقات تدارکاتی طبیعی است. در هر صورت اردوهای آمادگی ما ادامه دارد و همه سعی‌مان را می‌کنیم تا تیم آماده‌ای را روانه جام جهانی 2013 امارات کنیم.

سرمربی تیم نوجوانان ایران با بیان اینکه لیست 24 تیم حاضر در مسابقات مشخص شده است، تاکید کرد: شش تیم از اروپا، چهارتیم از آفریقا، چهارتیم ازآسیا، چهار تیم از آمریكای جنوبی، چهار تیم از آمریكای شمالی و كاراییب، یك تیم از اقیانوسیه و تیم ملی امارات که میزبان است، جام جهانی نوجوانان 2013 را برگزار می‌کنند.

دوستی مهر در ادامه گفت: بر اساس خبرهایی که به دست من رسیده تیم‌های قدرتمندی از قاره اروپا به این مسابقات صعود کرده‌اند. تیم‌های اسلواكی، سوئد، روسیه، ایتالیا، اتریش و كرواسی از اروپا صعود کرده‌اند که البته ما در تورنمنت جام جهانی کوچک روسیه، با تیم ایتالیا بازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی دوست داشتیم در این تورنمنت با تیم ملی روسیه هم بازی کنیم که این تیم به فینال جام جهانی کوچک روسیه صعود کرد و در هیچ کدام از مراحل به ما برخورد نکرد. تیم‌های کرواسی، اسلواکی و اتریش از شرق اروپا آمده‌اند و تیم های قدرتمندی هستند. این نشان می‌دهد که فوتبال پایه در شرق اروپا پیشرفت زیادی کرده است.

دوستی مهر در ادامه صحبت‌هایش به تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی اشاره کرد و یادآور شد: ایران به همراه عراق، ایران و ازبكستان از آسیا به جام جهانی صعود کرده است که همه با فوتبال این کشورها آشنا هستیم. البته کره جنوبی در رقابت‌‌های نوجوانان تهران تیم بسیار خوبی بود ولی نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به تیم ژاپن و عراق گفت: تیم نوجوانان ژاپن اردوهای خارج از کشور دائمی را در دستور کارش قرار داده است. آنطور که با خبر شدم تیم عراق به فرانسه رفته است و آنجا اردو زده. ما هم قرار است با مساعدت فدراسیون و کمیته جوانان و تلاش‌های کفاشیان، محمد نبی و ماجدی در آلمان اردویی داشته باشیم. ازبکستان هم به برخی کشورهای شرق اروپا رفته و هر چند وقت یکبار اردوها و بازی‌های دوستانه ای در آن کشورها برگزار می‌کند.

دوستی مهر در بخش دیگری از صحبت‌هایش که سایت رسمی فدراسیون فوتبال آنرا منتشر کرده است، تصریح کرد: در هر حال برنامه ریزی ما این است که بتوانیم در مراحل حذفی جام جهانی حضور پیدا کنیم و به همین دلیل به بازی‌های بین اللملی نیاز مبرم داریم. ما با تیم‌های لیگ برتری بازی‌های زیادی انجام دادیم و حالا نوبت این است که حریفان واقعی اروپایی، آفریقایی و آمریکایی حریفمان شوند. ما می‌خواهیم در جمع چهار تیم نهایی قرار بگیریم.