دامغان - خبرگزاری مهر: رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان دامغان با یادآوری اینکه رجب ماه ریزیش و سرازیر شدن رحمت خداوند بر بندگانش است، تصریح کرد: 10 مسجد در سطح این شهرستان برای پذیرایی از معتکفان آماده شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفي تقوي صبح شنبه در نشستی با ائمه جماعات و متولیان مساجد شهرستان دامغان در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان ضمن تاکید بر فضیلت بسیار زیاد ماه رجب افزود: رجب براي امت خدا، ماه استغفار است و کسي که در اين ماه سه روز، روزه بگيرد، بهشت بر او واجب مي شود.

وي ادامه داد: ماه رجب ازماه هاي بزرگي است که در آن سه امام معصوم(ع) به دنيا آمده و حضرت رسول اکرم(ص) به پيامبري مبعوث شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان اظهار داشت: پيامبر(ص) با ديدن هلال ماه مبارک رجب، دست به دعا بر می داشت و پس از حمد و ثنای الهی، سی بـار تکبير و لااله الا الله می گفت و می فرمود: "ماه رجب، ماه استغفار برای امت من است، در اين ماه بسيار طلب آمرزش کنيد که خداوند آمرزنده مهربان است".

تقوی مهمترين برنامه های ایام رجب را برگزاري سنت حسنه و نبوي اعتکاف، برگزاري جشن هاي اعياد رجب و شعبان، عيدمبعث، غبارروبي مساجد و اعزام مبلغ بر شمرد.

وی اظهار داشت: هيئت امناء 10مسجد دامغان از جمله مسجد جامع، اميريه، صيدآباد، حسن آباد، کلاته رودبار و مسجد اميرالمومنين و حضرت موسی بن جعفر(ع) آمادگی خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام کرده اند.

تقوی در پایان خاطر نشان کرد: به همت اداره تبليغات اسلامي دامغان و به منظور خدمات دهي و رفع شبهات مرکز پاسخگويي به شبهات شرعي و ديني به شماره تلفن02325253050 همه روزه بجز ايام تعطيل از ساعت 9 الي12صبح داير و فعال بوده و همشهريان دامغاني مي توانند با تماس بدون واسطه پاسخ سوالات شرعي خود را از کارشناس مربوطه دريافت کنند.