۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶

مصائبی به مهر خبر داد:

آمادگي مساجد استان سمنان برای پذيرايي از 21 هزار معتکف

آمادگي مساجد استان سمنان برای پذيرايي از 21 هزار معتکف

شاهرود - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگي، آموزشي و پژوهشي اداره کل تبليغات اسلامي استان سمنان، ظرفيت مساجد آماده برای پذيريش معتکفان رجب در این استان را 21 هزار و 450 نفر عنوان کرد.

حجت الاسلام ولی الله مصائبی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه، 76 مسجد شهري و روستايي اين استان براي پذيرايي از معتکفان رجب آماده شده است، تصريح کرد: از اين تعداد 43 مسجد شهري و 33 مسجد نيز روستايي هستند.

وي با بيان اينکه ثبت نام جهت متقاضيان  مراسم معنوي اعتکاف از بيست و دوم ارديبهشت ماه جاري آغاز و تا عصر امروز ادامه دارد اظهار داشت: ثبت نام در مساجد محل اعتکاف انجام مي شود.

معاون فرهنگي، آموزشي و پژوهشي اداره کل تبليغات اسلامي استان سمنان هزينه  ثبت نام هر فرد را برای سه روز اقامت در مسجد را 250 هزار ريال عنوان کرد و گفت: اين هزينه بابت پذيرايي معتکفان در  افطار و سحر دريافت مي شود.

مصائبی  اظهار داشت: سخنراني، بيان احکام، قرائت ادعيه، اعمال امه داوود، مراسم ميلاد حضرت علي(ع) و وفات حضرت زينب(س) از جمله برنامه هاي مراسم اعتکاف است.

وي با تاکيد بر فضيلت اعتکاف افزود: سنت حسنه اعتکاف با آنکه مورد عمل و تاکيد فراوان پيشوايان بزرگ اسلام بوده و در طول قرون و اعصار گذشته در ميان عموم مسلمانان آنچنان که بايد، جايگاه خود را نيافته و غبار مهجوريت چهره درخشان آن را پوشانده است.

معاون فرهنگي، آموزشي و پژوهشي اداره کل تبليغات اسلامي استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: اکنون به لطف خدا و شجره طيبه نظام اسلامي، پرورش يافته و با نثار خون هزاران شهيد به ثمر نشسته، زمينه مساعدي براي هدايت و رشد جامعه اسلامي فراهم آمده است.

کد خبر 2057195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha