۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۳۸

حجت الاسلام ترابی با مهر مطرح کرد:

12 مسجد شاهرود آماده میزبانی از معتکفان/بسیج امکانات مساجد برای بهره‌گیری از فضیلت ماه رجب

12 مسجد شاهرود آماده میزبانی از معتکفان/بسیج امکانات مساجد برای بهره‌گیری از فضیلت ماه رجب

شاهرود - خبرگزاری مهر: رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شاهرود، با اشاره به اینکه 12 مسجد در این شهر آماده میزبانی از معتکفان ماه رجب شده است، گفت: از این تعداد هشت مسجد برای خواهران و چهار مسجد دیگر برای برادران تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام محمود ترابی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فرارسیدن ایام مبارک ماه رجب، اعتکاف را به عنوان یکی از مهمترین اعمال این ماه عبادتی بزرگ دانست و افزود: ماه رجب یکی از ماه های با فضیلت و پر برکت خدا است که باید از آن به عنوان پیش زمینه ای برای ورود به ماه شعبان و ماه مبارک رمضان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه 12 مسجد در این شهر آماده میزبانی از معتکفان رجبیه شده است، گفت: از این تعداد هشت مسجد برای خواهران و چهار مسجد دیگر برای برادران تدارک دیده شده است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای بسیج تمام امکانات مساجد برای بهره برداری از فضیلت ماه رجب، گفت: برکات خداوند در ماه رجب آن قدر زیاد است که انسان می تواند از این فرصت به خوبی برای آخرتش بهره لازم را ببرد و هر کس در این ماه روزه بگیرد بهشت بر او واجب می شود.

 تصریح کرد: در فضیلت و بزرگی این ماه ها همین بس است که خداوند می فرماید "رجب ماه امت من، شعبان ماه پیامبر و رمضان هم ماه من است" پس ما باید با انجام اعمال منسوب به این ماه ها از برکاتش بهره مند شویم.

ترابی با بیان اینکه سنت اعتکاف یکی از مهمترین اعمال از ماه رجب است که باید جوانان آگاهی های لازم را در این مورد داشته باشند، گفت: این روزها روزهای عبادت است و اعتکاف هم یکی از آن عبادت هاست این سنت از گذشته در زنگی مردم وجود داشته و امروز هم با گذشت زمان رنگ و بویی اجتماعی و مردمی به خود گرفته است.

وی افزود: اعتکاف یک عبادت است که نیازمند نیت و قصد قربت است و گرنه باطل است و اصل اعتکاف، ماندن در مسجد است که دو روز اول در اختیار معتکف است و می تواند مسجد را ترک کند ولی در روز سوم دیگر نمی تواند از مسجد خارج شود و این امر به او واجب می شود که در مسجد بماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در خاتمه تصریح کرد: انسان باید با تمام وجود خود در مسجد حاضر شود و بماند و نه تنها روح خود بلکه روح دیگری را هم در دل خود داشته باشد که همان نیت و قصد قربت است و در این روزها باید همه ما برای سرافرازی کشور و سلامتی رهبر بزرگوارمان دعا کنیم.

کد خبر 2057227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha