اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا از چهارم خردادماه آغاز می‌شود این در حالی است که وضعیت ارسلان کاظمی برای سفر به ایران و همراهی کردن دیگر اردونشینان هنوز مشخص نیست.

محمدرضا مشحون، مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری مشکلی که ارسلان کاظمی برای سفر به ایران دارد، اظهارداشت: کاظمی در صورتیکه به ایران سفر کند به خاطر مسئله سربازی به او اجازه خروج از کشور برای بازگشت دوباره به آمریکا نمی‌دهند. این مشکل حادی است که وضعیت ارسلان را برای بازگشت به کشور و همراهی تیم ملی نامشخص کرده است.

وی با بیان اینکه فدراسیون بسکتبال برای برطرف شدن مشکلات خروج از کشور ارسلان کاظمی فقط می‌تواند مکاتبات لازم را انجام دهد و کار دیگری از دستش بر نمی‌آید، خاطرنشان کرد: مکاتبات لازم را با نهادهای مورد نظر انجام داده‌ایم اما هنوز نتیجه نگرفته ایم. در کل اگر سازمان نظام وظیفه در این زمینه همکاری داشته باشد خروج ارسلان کاظمی از کشور با مشکل مواجه نمی‌شود که البته این هم باید جزو قوانین این سازمان باشد.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال ادامه داد: از طرفی شنیده‌ایم لایحه‌ای تصویب شده که به موجب آن بازیکنانی با شرایط ارسلان کاظمی می‌توانند به عنوان "سرباز قهرمان" در کنار تیم‌های ملی باشند و در عین حال اجازه خروج از کشور داشته باشند. البته آنچه من در این زمینه می دانم در حد شنیده هایی است که به گوشم رسیده است.اینکه این مسئله حقیقت داشته باشد یا نه را به خوبی نمی‌دانم. در هر صورت طبق آنچه من شنیده‌ام، اگر هم این موضوع درست باشد هنوز به امضای نهایی جهت اجرایی شدن نرسیده است.

مشحون تاکید کرد: در هر صورت هنوز وضعیت ارسلان کاظمی برای همراهی کردن تیم ملی در مسابقات قهرمانی مردان آسیا مشخص نیست. با این حال فدراسیون بسکتبال رایزنی‌های خود را ادامه خواهد داد تا بتواند به نتیجه قطعی در مورد او برسد. فقط امیدوارم اگر قرار بر حل شدن مشکل ارسلان است، زمانی انجام شود  که فرصت زیادی را برای در اختیار داشتن او از دست نداده باشیم و او زمان کافی برای حضور در تمرینات و هماهنگی با دیگر ملی‌پوشان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حامد حدادی هفته پیش به ایران بازگشت، یادآور شد: در اولین گام که خواستار در اختیار داشتن حدادی شدیم با مخالفت مسئولان فینیکس سانز مواجه شدیم اما خوشبختانه در عمل آنها همکاری لازم را با ما داشتند. حدادی هم از زمانی که به ایران بازگشته هر روز تمریناتش را به طور شخصی در سالن آزادی دنبال می‌کند تا برای آغاز اردو آماده‌تر باشد.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با بیان اینکه برای نهایی شدن برنامه‌های آماده سازی تیم ملی پیش از حضور در رقابت‌های مردان آسیا همچنان در حال رایزنی هستیم، تاکید کرد: هنوز در مورد اینکه ملی‌پوشان چه زمان و در کدام کشور اردوی برون مرزی خود را برگزار کنند، به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم اما در کل برای برنامه ریزی در این زمینه تا حدی مشکل داریم چون با دلار 3500 تومان، پیش بینی برنامه هم سخت است چه برسد به اجرایی کردن آن. 

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا 10 تا 20 مردادماه به میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود.