اراک – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک موفقیتهای ایران اسلامی و گسترش تشیع را مدیون زحمات بنیانگذار انقلاب دانست و گفت: امام خمینی(ره) بر گردن ایران اسلامی و تشییع حق بزرگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر یکشنبه در سومین نشست کمیته برگزاری برنامه های 14 و 15 خرداد در دفتر ایشان افزود: اگر ایران اسلامی امروز در جایگاه اصلی خود در منطقه دست یافته است به برکت مجاهدتهای امام خمینی (ره) است.

وی با بیان این‌که استان مرکزی سرزمین خورشید انقلاب است که باید برنامه های رحلت بنیانگذار انقلاب در شان امام و شهدا برگزار شودافزود: ملت ایران هر چه در راستای تکریم مقام شامخ ایشان گام بردارند باز هم نمی توانند کمی از تلاش ها و مجاهدت های ایشان را پاسخ دهند.

آیت الله دری در ادامه بر حضور حداکثری افراد به ویژه نسل جوان در این برنامه ها تاکید کرد و خاطر نشان کرد: لازمه برگزاری با شکوه این ویژه برنامه‌های حضور مستمر و آگاهانه مسوولان دستگاه‌های اجرایی در کناراقشار مردم است.

برگزاری ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت ارتحال امام (ره)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از نهضت امام حسین (ع) در کربلا نشات گرفته است و حضور بزرگ مردی چون امام خمینی و ملتی ولایتمدار ادامه این انقلاب را رقم زده است.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در سخنانی به ارایه گزارش از فعالیت های انجام گرفته برای برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم پرداخت و گفت:  برگزاری ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت ۱۴ خرداد و ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در استان مرکزی از جمله این برنامه ها است.

حجت الاسلام عباس هاشمی با اشاره به تشکیل کمیته های مختلف در راستای برگزاری باشکوه سالگرد رحلت امام٬ افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله کتاب‌خوانی و‌مقاله‌نویسی٬ برگزاری همایش‌های با حضور اقشار جامعه به ویژه اساتید حوزه و دانشگاه٬ دانشجویان و طلاب از دیگر برنامه‌های این روز است.

حجت‌الاسلام هاشمی  تبیین شخصیت امام خمینی(ره) و اندیشه های این بزرگ مرد تاریخ را ضروری دانست و گفت: در این راستا برنامه های مختلفی از جمله کرسی‌های آزاد اندیشی و جلسات هم‌اندیشی با حضور دانشجویان و دانشگاهیان برگزار شده است.