شيراز - خبرگزاري مهر: مدير كل مديريت بحران استانداري فارس گفت: دستگاه هاي مخصوص براي جستجو در اعماق زياد از بوشهر و هرمزگان به منظور كشف افراد گرفتار در سايت زباله شيراز به اين منطقه اعزام مي شوند.

حسن فياض پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه عمليات جستجو براي كشف اجساد ادامه دارد، گفت: در حال حاضر با وجود اينكه نزديك به 12 ساعت از وقوع اين حادثه در سايت زباله شيراز مي گذرد همچنان عمليات جستجو ادامه دارد.

وي از اين حادثه به عنوان يك حادثه نادر ياد كرد و افزود: در حال حاضر اين حادثه فقط سه بار در جهان رخ داده كه يك بار در آمريكا، يك بار در كشوري ديگر و هم اكنون در شيراز به وقوع پيوسته است.

مدير كل مديريت بحران استانداري فارس از بكار گيري دستگاه هاي زنده ياب براي اين عمليات خبر داد و گفت: با وجود استفاده از دستگاه هاي زنده ياب از جمله سگ اما به دليل بوي تعفن زياد امكان كشف افراد وجود ندارد.

فياض پور در بخش ديگري از سخنان خود از درخواست اعزام دستگاه هاي مربوط از نيروي دريايي بوشهر و هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: در اين راستا قرار است كه اين دستگاه ها كه براي جستجو در اعماق زياد به كار مي روند از اين استانها به شيراز اعزام شود.

وي گفت: با توجه به عمق زياد رانش زباله امكان جستجو در اعماق زياد با لودر و بلدوزر وجود ندارد اما با ارسال اين دستگاه ها جستجو در تمام اعماق راحت تر مي شود.