دو تن از کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به ادامه فعالیت هسته ای ایران به رغم تحریم های سنگین، سیاست های امریکا برای مهار این برنامه صلح آمیز را زیر سوال بردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، "امیلی لندائو" مدیر برنامه کنترل سلاح و امنیت منطقه ای در موسسه تحقیقاتی امنیت داخلی دانشگاه تل آویو و "افرائیم آسکولای" از دیگر کارشناسان این مرکز، گزارشی تحت عنوان "آیا آمریکا از سیاست مهار ایران عقب نشینی کرده است؟" منتشر کرده اند که در آن به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته ای ایران که در آن به پیشرفت جمهوری اسلامی اشاره گردیده، استناد شده است.

این دو کارشناس اسرائیلی در گزارش خود می نویسند : اگر کاخ سفید هر چه زودتر سیاست خود در قبال ایران را تغییر ندهد ممکن است آمریکا، مجبور به اتخاذ سیاست مهار هسته ای، به جای جلوگیری از دست یابی به سلاح هسته ای شود.

در ادامه این گزارش آمده، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، و اعضای دولت وی بارها اعلام کرده اند که "سیاست بازدارندگی" بلوف نیست و اوباما در سفر اخیر خود به سرزمین‎های اشغالی این موضوع را به اطلاع "بنیایمن نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، رسانده است.

این دو کارشناس نظامی در ادامه می نویسند : هر چند اوباما قول داده که از دست یابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند اما با این وجود هنوز در مورد این سیاست آمریکا تردیدهایی وجود دارد که به توانایی اوباما در اجرای این سیاست باز می گردد.

در ادامه این گزارش با هدف ترغیب آمریکا به جنگ آمده است : هر چند دولت آمریکا تا کنون اشاره ای به این نکته نکرده اما راهکار دیپلماتیک برای حل برنامه هسته ای ایران شکست خورده است.

بر اساس نظر آنها، مرحله بعدی به این بستگی خواهد داشت که آمریکا به اطلاعات قابل اطمینانی درباره مقاصد ایران در برنامه هسته ای بدست آورد و آیا آمریکا همچنان گزینه نظامی را به عنوان یک راه کار مطرح مد نظر دارد یا نه تا بتوان از این مسیر اشتباه در قبال یک قدرت هسته ای بازگشت؟

و از همه مهمتر آن که آیا آمریکا از نیروهای خود برای مقابله با ایران استفاده می کند؟ لندائو و آسکولای در ادامه مواضع برخی مقامات و کارشناسان را که می گویند "هنوز زمان کافی برای متوقف کردن ایران وجود دارد" زیر سوال برده و می نویسند : تاریخ پراست از اشتباهات اطلاعاتی .

به گزارش مهر، به رغم وجود گراش های متعدد درباره صلح آمیر بودن فعالیت هسته ای ایران و تاکید سرویس های اطلاعاتی آمریکا بر این موضوع، اما رژیم صهیونیستی همچنان ادعای نخ نما شده خود مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران را تکرار می کند و یکی از دلایلی که مذاکرات تهران و کشورهای 1+5 به نتیجه نمی رسد فشارهایی است که از سوی تل اویو به کشورهای غربی وارد می شود.