خشایار اعتمادی از نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری خواست هر یک سکان اجرایی کشور را به دست گرفت حرمت هنر و هنرمند را حفظ کرده و به کمک هنر نشاط و شادی را به مردم هدیه کند.

این خواننده در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که سوالات زیادی از فردی که قرارست رئیس‌جمهور آینده کشور دارد و در این‌باره توضیح داد: من به عنوان یک فعال فرهنگی از هر کسی که می‌خواهد سکان اجرایی این کشور را به عهده بگیرد سوالاتی زیادی می توانم مطرح کنم اما یکی از چند سوالی که من از کاندیداهای محترم انتخابات ریاست جمهوری دارم این است که برای اعتمادسازی و جلوگیری از قانون گریزی در فرهنگ و هنر چه برنامه هایی دارند؟ آیا برای اینکه هنرمندان در دوره بعدی فعالیت دولت احساس امنیت کنند برنامه‌ای وجود دارد؟

اعتمادی با بیان اینکه حمایت ویژه از هنرمندان در دولت های مختلف همواره بهترین فرصت برای جلوگیری از کج‌روی‌هاست، خاطرنشان کرد: بدعت و خلاقیت جزو جدایی‌ناپذیر تولید آثار هنری است بنابراین با حمایت‌های ویژه معنوی است که هنرمند می‌تواند در سایه آن به خلق آثار هنری به ویژه در هنر موسیقی اقدام کند.

این خواننده پاپ تاکید کرد: هر کدام از کاندیداهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری باید بدانند که اگر هر یک از آنها به عنوان رییس‌جمهور منتخب مردم انتخاب شدند باید 20 یا 30 سال بعد پاسخگوی فعالیت‌های خود در عرصه فرهنگ و هنر باشند.

برای جهانی شدن موسیقی برنامه‌ای دارید؟

وی ادامه داد: مردم هم اکنون در شرایطی قرار گرفته‌اند که به شدت نیازمند شادی و انرژی هستند و هنر می تواند در این میان مهم ترین نقش را ایفا کند. اتفاقا یکی از سوالات من از کاندیداهای ریاست جمهوری این است که آیا برای ایجاد روحیه نشاط و شادی با ابزار هنر برنامه‌ای دارند؟ از سوی دیگر از آنجایی که سینمای ما در این سال‌ها در بهترین مدارج جهانی قرار گرفته پس هنرهای دیگر هم می توانند در سطوح بین المللی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. آیا عزیزانی که هم اکنون برای ریاست جمهوری کاندیدا شدند برای جهانی شدن موسیقی ایرانی برنامه‌ای دارند؟

خواننده پیشگام موسیقی پاپ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فقدان تبلیغات موسیقی در رسانه ملی خاطرنشان کرد: بحث تبلیغات در موسیقی همواره از مظلوم‌ترین مباحث حوزه موسیقی بوده که در بسیاری از موارد کمترین توجه به آن شده در حالیکه با تبلیغات موسیقی در تلویزیون می توانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در موسیقی باشیم. به طور حتم اگر نتوانیم تبلیغ مناسبی در تلویزیون داشته باشیم هنرمند قانون‌گریزی را پیشه خواهد کرد و این همان سرچشمه ظهور و بروز موسیقی‌های غیر مجاز و به اصطلاح امروزی زیرزمینی است بنابراین لازم است کاندیداهای ریاست جمهوری درباره حمایت رسانه‌ای دولت از موسیقی برنامه‌های خود را اعلام کنند.

اعتمادی در پایان تصریح کرد: برای من و بسیاری از فعالان موسیقی ایجاد امنیت در فضای هنری و حرمت نگه داشتن هنرمندان مهم‌ترین دغدغه این سال‌های فرهنگ و هنر است که لازم است نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.