۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴

چند پرسش فرهنگی از نامزدها-14

رجبی: آیا هیچ شناختی از هنرمندان شاخص هنرهای تجسمی دارید؟

رجبی: آیا هیچ شناختی از هنرمندان شاخص هنرهای تجسمی دارید؟

استاد پیشکسوت نگارگری ایران از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پرسید که چقدر جریان‌های هنری، پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار هنرهای تجسمی را می‌شناسند.

محمدعلی رجبی هنرمند پیشکسوت نگارگری و چهره ماندگار هنر ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد سوالی که وی به عنوان یکی از چهره‌های فرهنگی هنری کشور از کاندیداهای انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری دارد، گفت: شاید بتوان چند مدل سوال مطرح کرد. یک سوال کلی وجود دارد که همه مردم می‌پرسند و ما هم مانند باقی مردم ایران عزیز می‌خواهیم بدانیم که این هشت نفر قرار است چه کاری انجام دهند که تاکنون انجام نشده است؟

وی افزود: من از این 8 کاندیدا می‌پرسم که آیا قصد دارند در تمام دوران ریاست‌جمهوری تنها به منفی‌بافی بپردازند و می‌خواهند که با نفی عملکرد گذشتگان خود را بزرگ کنند؟ من از این بزرگواران می‌پرسم که به نظرشان چه کارهای مثبتی در دوران گذشته انجام شده و آیا آنها قصد دارند که این کارهای مثبت را ادامه دهند یا خیر؟

رجبی با طرح این سوال که دیدگاه شما نسبت به فرهنگ و هنر ایران زمین چیست، از کاندیداهای ریاست‌جمهوری دوره یازدهم خواست که تلقی خود نسبت به فرهنگ و هنر را بیان کنند.

چگونه برای پیشرفت هنر برنامه‌ریزی کرده‌اید

وی همچنین بیان کرد: من از شما عزیزان سوال می‌کنم که برای هنر چه جریانی قائل هستید و آیا در برنامه‌هایتان هنر و فرهنگ نیز جایی دارد؟ می‌خواهم بدانم که چگونه برای پیشرفت هنر برنامه ریخته‌اید؟

پیشکسوت هنر نگارگری و نقاشی ایرانی اسلامی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهور خواست که تدبر و تفکر بیشتری در مسائل هنری بکنند و گفت: می‌خواهم بدانم که شما چه ارزش و اعتباری برای هنر کشور قائلید؟ آیا هنرمندان و هنر به معنای عام و به طور خاص هنر ایرانی اسلامی در سیاست‌های شما جایی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: آیا شمایی که قصد دارید بر امور اجرایی کشور تسلط داشته باشید جریانات هنری و فرهنگی را هم می‌شناسید؟ آیا می‌توانید نام بیست هنرمند فعال و پیشکسوت هنرهای تجسمی را بر زبان برانید؟

رجبی در پایان گفت: تصور می‌کنم اگر این 8 کاندید به این سوالات توجه کنند و به آنها پاسخ دهند البته پاسخی که برای اهل فرهنگ قابل قبول باشد نه پاسخی که اهل سیاست را راضی نگه دارد می‌توانند امیدوار باشند که در زندگی اهل فرهنگ و هنر جایی داشته باشند.

کد خبر 2065014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha