کرمانشاه – خبرگزاری مهر: یک استاد دانشگاه و فرمانده دوران دفاع مقدس در استان کرمانشاه گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید صف آرایی خود را به مردم اطلاع رسانی کنند و مردم نیز باید به مناظره های صورت گرفته توسط کاندیداها توجه و با بهر‌ه‌گیری از آن انتخاب کنند.

سردار عبدالله ویسی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شاخص‌های انتخاب رئیس جمهور گفت: استفاده از شاخص‌های تعیین شده توسط رهبری بهترین راهکار برای انتخاب رئیس‌جمهور است.

وی افزود: در این راستا انتخاب رئیس جمهوری توانمند که بتواند سکانداری کشور را در دست بگیرد با بهره گیری از این شاخص ها آسان تر است و تشریح و توضیح آن به عهده علما و اساتید است.

ویسی ادامه داد: تمامی 8 نفر احراز صلاحیت شده از طریق شورای نگهبان کسانی هستند که حداقل شرایط را برای این پست دارند، اما این افراد باید راه کارها و صف آرایی های خود را به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی تصریح کرد: مردم باید در جریان مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته و به صف‌آرایی نامزدها در آینده توجه کنند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین الگو برای انتخاب فرد اصلح است.

وی گفت: توجه به مسائلی چون تورم افسارگسیخته که از نظر معظم‌له بخشی از آن منطقی نیست باید از ضروریات برنامه‌های ریاست جمهوری قرار گیرد.

سردار ویسی هم چنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا د استان کرمانشاه را از مهمترین انتخاب‌ها برشمرد و گفت: با توجه به مشکلات کنونی در شهر کرمانشاه، شورای شهر می‌تواند شهر ما را متحول کند.

وی افزود: استان کرمانشاه یک استان تاریخی است که همه ساله مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می گیرد، لذا استفاده از المان های تاریخی در سطح استان و خصوصا شهر کرمانشاه که مرکز آن است از ضروریات بوده و متاسفانه خیلی رعایت نمی شود و از علائم و نشانه‌هایی که هیچ تناسبی با شهر ندارد استفاده شده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: استان کرمانشاه هم اکنون دچار مشکلات زیادی در حوزه شهری است که نیازمند یک شورای تخصصی برای رفع آن است.

وی، توجه به امور عمرانی، فرهنگی، گردشگری، آموزشی و حتی اقتصادی و بیکاری را از برنامه‌های کاری کاندیداها در شورای آینده دانست و گفت: افرادی که در این جایگاه انتخاب شوند باید با یک برنامه مدون به همه این مسائل توجه و در جهت رفع آن گام بردارند.

این استاد دانشگاه در امور سایبری و مسائل اجتماعی در پایان نظارت مستمر بر کار شوراها را از ضروریات دانست و گفت: مردم باید برکار شوراها نظارت کنند و بهترین ناظر بر کار آنها خود مردم هستند.