اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: هوشمندسازی مدارس نقش موثری در کاهش سفرهای درون شهری دانش آموزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد ظهر چهارشنبه با بیان این مطلب در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی مدارس ضمن کاهش سفرهای دانش آموزی در شهرها بستر کاهش آلودگی هوا در شهرها نیز فراهم می شود.

وی ادامه داد: تولید محتوای آموزش و پرورش در سیستم آموزشی کشور از دیگر مزایای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس است.

استاندار استان مرکزی افزود: در راستای اجرای فراگیر طرح هوشمندسازی مدارس یک میلیارد تومان اعتبار مصوب شورای برنامه ریزی به مجریان طرح تخصیص می یابد.

شعبانی فرد همچنین امروز جلب مساعدت بانک ها و شوراهای اسلامی شهر ها را از دیگر مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی برشمرد.

وی در ادامه با مطلوب ارزیابی کردن طرح ارتقای سواد خواندن در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به نتایج مثبت و ویژه این طرح در بین دانش آموزان 40 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح طی سال جاری به حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی اختصاص خواهد یافت.

استاندار استان مرکزی با اشاره به انتخابات پیش روی کشور در خردادماه جاری بیان داشت: آموزش و پرورش نقش به سزایی در جلب مشارکت مردم در انتخابات آتی و خلق حماسه سیاسی دارند.

شعبانی فرد با اشاره به تلاش دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در کمرنگ جلوه دادن انتخابات ایران گفت: فرهنگیان باید به عنوان پیامبران جامعه از توان خود در جهت جلب مشارکت مردم پای صندوق های رای بهره ببرند.