۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۰۸

شعبانی فرد:

شهر اراک از شمال شهر 500 هکتار توسعه می یابد

شهر اراک از شمال شهر 500 هکتار توسعه می یابد

اراک - خبرگزاری مهر: توسعه فضای 500 هکتاری شهر اراک در قالب شهرک اوقاف در شمال این شهر به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار استان مرکزی ظهر شنبه در این جلسه گفت: با توجه به محدودیت های فیزیکی موجود از سمت غرب، شرق و جنوب شهر اراک چاره ای جز توسعه شهر از سمت شمال این شهر نداریم.

علیاکبر شعبانی فرد با تاکید بر ضرورت ایجاد شهرکی لوکس مطابق استانداردهای شهرسازی در این منطقه بیان داشت: تبدیل شهر اراک به کلان شهر اراک در آینده ای نه چندان دور افزایش جمعیتی را به دنبال خواهد داشت که عدم برنامه ریزی در حوزه شهرسازی و فضاسازی مناسب برای اسکان جمعیت این شهر مشکلات بسیاری را پیش روی شهر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: شهرک 500 هکتاری اوقاف با هدف سر ریز جمعیت کلان شهر اراک در شمال شهر و ساخت خانه های ویلایی یک طبقه در این منطقه صورت می گیرد.

استاندار مرکزی گفت: 38 درصد وسعت شهرک در اختیار اوقاف بوده و 62 درصد دیگر را فضاهای آموزشی، خیابانها، فضای سبز، بخش درمانی و... تشکیل می دهند.

شعبانی فرد با بیان این که این شهرک ظرفیت پذیرش 7 هزار و 500 خانوار را در خود دارد گفت: با احداث این شهرک 3هزار نفر از جمعیت شهر اراک در آن مستقر می شود
گفتنی است تصویب طرح های جامع شهری توره و قورچی باشی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 2062627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha