۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲

شعبانی فرد:

بانوان ایران اسلامی الگوی بی نظیر در عرصه های مختلف هستند

بانوان ایران اسلامی الگوی بی نظیر در عرصه های مختلف هستند

اراک-خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: بانوان ایران اسلامی الگوی بی نظیر در عرصه های مختلف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد، صبح چهارشنبه در دیدار با بانوان دستگاه های اجرای استان مرکزی به مناسبت روز زن و ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) افزود: بانوان ایران اسلامی با کسب موفقیت های در خور شان بانوان مسلمان الگوی بی نظیر برای جهانیان هستند.
 
وی با اشاره به جایگاه زن در جامعه اسلامی و دین مبین اسلام، گفت: انقلاب اسلامی احیا کننده جایگاه رفیع بانوان در جامعه و فراهم کننده زمینه فعالیت های اجتماعی در عرصه‌های مختلف بود.
 
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه امروز نیز بانوان ایران اسلامی از سه جایگاه برخورداند، اظهار کرد: زنان جامعه اسلامی ابتدا در جایگاه مادری و همسری و سپس در جایگاه اجتماعی باید الگوی بی نظیر برای بانوان جهان باشند و همواره بر انجام نقش اصلی خود مبادرت ورزند.
 
شعبانی فرد با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) اسوه شگفت طهارت، آموزگار شهادت و الگوی تقوا و معنویت برای انسان است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب و خون پاک شهدا زن و مادر را در جایگاه رفیع خود که در دین مبین اسلام داشت، قرار داد.
 
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) گوهر گنجینه حیاء بود، تصریح کرد: ایشان واسطه فیض امامت، جلوه پروردگار حوریه ای است که در سیمای انسان آفریده شد.
 
استاندار استان مرکزی با اشاره آیات قرآن کریم مبنی بر جایگاه عقل در زنان و مردان، اظهار کرد: در قرآن کریم بین زن و مرد از نظر عق هیچ تفاوتی وحجود ندارد و ملاک برتری تقوی و ایمان است.

در قرآن کریم در کنار مردان بزرگ از زنان بزرگ نیز یاد شده است
 
شعبانی فرد همچنین به بیان زن و مرد در قرآن دوشادوش هم اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم در کنار مردان بزرگ از زنان بزرگ نیز یاد شده است.
 
وی با اشاره به زندگی پر فراز و نشیب این بانوی بزرگوار، پیروی و پشتیبانی ایشان از ولایت و امامت و با بیان اینکه مادری نمونه و همسری مهربان بود، ابراز امیدواری کرد: بانوان جامعه اسلامی نیز با حضور در جامعه و تربیت فرزندانی صالح آینده ایران اسلامی را به دست سرمایههای ارزنده بسپارند.
 
 مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، نیز در این جلسه ضمن تبریک روز زن به بانوان دستگاه های اجرایی، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های کاگروه بانوان و خانواده استانداری مرکزی، افزود: سال گذشته 98 درصد مصوبات این کاگروه اجرا شد.
 
اشرف جواهری ادامه داد: دو درصد مابقی مصوبات نیز در بخش بازارچه بانوان و اشتغال زنان روستایی بود که امید است در دستور کار سال جاری قرار گرفته و اجرا شود.
 
لازم به ذکر است، در پایان این جلسه که با حضور استاندار استان مرکزی، معاونان، همسران ایشان و بانوان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، از 10 بانوی نمونه استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
 

کد خبر 2044738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha