۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۲۵

شعبانی فرد:

سهم 20 درصدی کارخانه واگن سازی اراک در تولید واگن افزایش یابد

سهم 20 درصدی کارخانه واگن سازی اراک در تولید واگن افزایش یابد

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی بر ضرورت تدوین برنامه در بزرگترین کارخانه واگن سازی کشور تاکید کرد و گفت: تولید 20 درصدی کارخانه واگن سازی پارس به معنی ورشکستگی کامل کارخانه است و باید این سهم در تولید افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد ظهر یکشنبه در مراسم اولین سری تحویل واگن لبه بلند شش محوره افزود: این شرکت توان رقابت با سازندگان خارجی را دارد که باید با ظرفیت سازی در این شرکت انجام شود.

وی با تاکید بر ایجاد توان رقابتی در شرکت واگن پارس اظهارداشت: با تلاش های صورت گرفته زیرساخت های لازم برای توسعه واگن پارس انجام شده و توانستیم بخشی از ظرفیتهای واگن پارس را از این حالت خارج و به چرخه تولید بازگردانده شود.

با وجود نیروهای ارزشمند  با آخرین تکنولوژی های روز به میدان بیاید

شعبانی فرد با بیان اینکه واگن پارس بزرگترین شرکت سازنده انواع واگن در خاورمیانه است و توانمندیهای بالقوه ای در شرکت وجود دارد افزود: سرعت به عنوان یک اصل در صنایع ریلی مهم است و باید همزمان با تکنولوژی روز حرکت کنیم مجموعه واگن پارس باید سیاست گذاری های خوبی را در نظرگیرد تا بتواند خوشه های ریلی را تقویت و سازماندهی کند و با وجود نیروهای ارزشمندی که در اختیار دارد می توانیم با آخرین تکنولوژی های روز به میدان بیاید.

استاندار مرکزی اضافه کرد: دو هزار 850 کارخانه در استان مرکزی با سرمایه گذاری 16 میلیارد دلاری و 2.1 میلیارد دلار صاردات غیرنفتی جزء 4.1 قطب صنعتی دنیا هستیم و در تولید الیاف مصنوعی رتبه اول خاورمیانه هستیم .

تحویل واگن های شش محوره با حمایت راه اهن

مدیر عامل شرکت واگن پارس در این مراسم گفت: این طرح با هدف دستیابی به اهداف مقرر در برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز حمل و نقل ریلی در افق سال 1404 در راستای دستیابی به سهم 30 درصدی در حمل 200 میلیون تن بار عمومی اجرایی گردیده است.

مختاری ادامه داد: این پروژه با همکاری و حمایت مالی راه آهن ج.ا.ا و شرکت واگن پارس به عنوان سازنده واگن های باری و شرکت توکاریل به عنوان مالک بهره برداری از واگن های مذکور عملیاتی گردیده است.

سرمایه گذاری برای  خرید 400 دستگاه واگن باری لبه به میزان 800 میلیارد ریال

مدیر عامل واگن پارس اراک اظهارداشت:‌اعتبار مورد نیاز اجرای طرح به صورت 20 درصد اورده نقدی شرکت سرمایه گذار و 80 درصدتسهیلات اعطایی از محل وجوه اداره شده با معرفی راه آهن تامین گردیده است.

مختاری ادامه داد: حجم سرمایه گذاری صورت گرفته جهت خرید 400 دستگاه واگن باری لبه بلند شش محوره به میزان 800 میلیارد ریال می باشد که امروز اولین سری واگنها اماده و تحویل می شود.

وی در پایان افزود: افزایش حمل بار به میزان 5.1 میلیون تن در سال به حجم حمل و نقل ریلی کشور و اشتغالزایی مستقیم 33 نفر در آغاز بهره برداری طرح و ایجاد اشتغال زایی غیر مستقیم در شبکه سراسری ریلی و بخش فولاد کشور و افزایش ظرفیت ناوگان باری ریلی کشور در جهت دستیابی به اهداف سند چشم انداز حمل و نقل ریلی کشور از دست آوردهای این طرح مهم می باشد.

پتانسیل های واگن پارس یک نقطه شروع خوبی می باشد

رییس هیات مدیره واگن پارس در ادامه مراسم گفت: پتانسیل های واگن پارس یک نقطه شروع خوبی می باشد که توانمندی های شرکت با تکنولوژی های دنیا برای همه معلوم است .

مهندس قنبری ادامه داد: یکی از معضلات ما مسائل ملی می باشد که با همکاری راه اهن و با انعقاد قراردادهای بزرگ توانستیم این معضل را پشت سر گذاشته و دوباره تولیدی در کارخانه واگن پارس با انعقاد قرارداد 50 قرارداد تولید را شروع کنیم .

مدیر عامل شرکت توکاریل گفت: شرکت توکاریل 25 درصد ظرفیت حمل بار شبکه ریلی را انجام می دهد که نوید بخش صنعت ریلی کشور است .

خلیفه سلطان در ادامه افزود: همکاری مشترکی با شرکت واگن پارس و شرکت توکاریل و با همکاری راه آهن صورت گرفته است که امیدواریم این قرارداد را ادامه داده و شاهد رشد و شکوفایی صنعت ریلی کشور باشیم .

کد خبر 2037435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha