۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۱۷

صفاري‌راد:

فرسودگی واگنهای باری و مسافری در کشور/ بیش از 30 درصد واگن‌ها بالای 35 سال عمر دارند

فرسودگی واگنهای باری و مسافری در کشور/ بیش از 30 درصد واگن‌ها بالای 35 سال عمر دارند

اراك - خبرگزاری مهر: مدير عامل شرکت واگن سازی پارس اراك با اشاره به فرسودگی واگنهای باری و مسافری در کشور گفت: بیش از 30 درصد واگن‌ها بالای 35 سال عمر دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، غضنفر صفاري‌راد افزود: با توجه به نیاز کشور به تعداد واگنهای مذکور و همینطور فرسودگی بیش از 30 درصد واگن‌های کشور که بالای 35 سال عمر دارند باید به فکر جایگزین کردن واگنهای جدید بود.

وی با بیان اینکه با حمایت از تولید کنندگان صنعت ریلی و فراهم کردن بسترهایی جهت عقد قراردادهای جدید برای آنها این مهم امکان پذیر است خاطرنشان کرد: این شرکت به عنوان تولید کننده داخلی واگن های باری و مسافربری می تواند این فرسودگی واگنها را با تولیدات خود پوشش دهد.

صفاری راد ادامه داد: واگن پارس سابقه بسیار درخشانی در تولید و ساخت انواع واگن های باری و مسافری،لکوموتیو و بوژی جهت تامین نیاز داخل و همینطور صادرات انواع واگن ها به 5 کشور در سه قاره جهان دارد .

مدیر کارخانه شرکت واگن پارس افزود: ما امیدواریم به عنوان بزرگترین تولید کننده آلات ریلی در خاورمیانه و همینطور استفاده از جدیدترین دستا وردهای طراحی و ساخت همگام با صنعت ریلی کشورهای پیشرفته 50 درصد از واگن‌ها و لکوموتیوهای مورد نیاز کشور تا سال 1404 در شرکت واگن پارس تولیدشود.
 
وی با اشاره به سند چشم اندازه بیست ساله کشور گفت: بر اساس سند چشم‌انداز 1404 کشور ایران به 20 هزار واگن باری، 2500 واگن مسافری و 700 دستگاه لکوموتیو نیازمند است.


 

کد خبر 2118670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha