کرمانشاه – خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان کرمانشاه گفت: در 3 شورای قبلی استان کرمانشاه نواقصی وجود داشت که به دلیل عدم انتخاب صحیح توسط خود مردم است.

بهروز همتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شوراها از جمله نهادهایی هستند که در اداره امور شهری نقشی انکار ناپذیر دارند لذا افراد منتخب برای این پست باید به وظایف شهرداری آگاهی داشته و در حوزه هایی چون عمران، معماری فرهنگی و اجتماعی توانا باشند.

وی افزود: هم چنین در برخی موارد این افراد باید در حوزه های سیاسی نیز کارآمد و توانا بوده و در رفع مشکلاتی چون اشتغال نیز برنامه هایی داشته باشند.

همتی گفت: این افراد باید برای مردم وارد شورا شوند و منافع شخصی بر این قضیه غالب نشود و اگر تعهد به مردم در وجودشان نباشد کاری پیش نمی رود.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه از قدیم درگیر مسائل و مشکلاتی است که منتخبین شورا باید آن را فهرست کرده و براساس اولویت به آن رسیدگی کنند.

وی مشکلاتی چون بافت فرسوده شهری، ترافیک، پارکینگ شدن خیابان ها به علت عرض کم، مونوریل و پروژه مدرس را از این مشکلات برشمرد و گفت: پروژه مدرس پس از انقلاب از پروژه های مطرح در استان بوده که تصمیمات مقطعی نیز برای آن توسط مسئولین گرفته می شد اما هنوز هم اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

وی خواستار نظارت بر اقدامات شوراهای آینده توسط مردم شد و ابراز امیدواری کرد این مشکلات به حداقل ممکن برسد.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان کرمانشاه گفت: البته شوراها اقدامات خوب نیز داشته اند اما شورای آینده باید مشکلات را فهرست و طی برنامه ای مدون به آن رسیدگی کند.

وی مشکلات شوراها را ناشی از انتخاب ناصحیح خود مردم دانست و گفت: مردم در انتخابات آتی باید خارج از روند قوم و قبیله ای و براساس نیازهای شهر و روستای خود دست به انتخاب بزنند چراکه آثار این انتخاب تا سالها بعد بر چهره ی  شهر یا روستا باقی خواهد ماند.

همتی در پایان، بصیرت، دانایی و داشتن دید وسیع با افق های بلند را از شاخص های کاندیداهای شورا برشمرد .