اصفهان- خبر گزاری مهر: مدیر عامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان پیرامون اعتراض فدراسیون به تبلیغات نصب شده از طرف این باشگاه در مسابقات دور برگشت لیگ فرنگی کشتی گفت: زمانی که همه هزینه های برگزاری مسابقات به عهده تیم میزبان قرار می گیرد، این یک امر طبیعی است که حق استفاده از تبلیغات نیز به عهده آن تیم باشد.

محمد رضا ساکت در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این موضوع که این مسابقات صورت جلسه ای مجزا از بقیه مسابقات کشتی داشته است اظهار داشت : صورت جلسه ای در اختیار ما است و به هیچ عنوان در آن موردی مبنی بر این که تبلیغات در اختیار فدراسیون است ذکر نشده است. دوستان اشاره کرده اند که در این صورت جلسه این مورد ذکر شده است که اصلا این موضوع صحیح نمی باشد زیرا زمانی که میزبانی بر عهده باشگاهی قرار می گیرد، طبیعی است که حق تبلیغات نیز به عهده آن باشگاه باشد و این یک روال قانونی است.

وی افزود: مسابقاتی که در لیگ به صورت هفتگی و رفت و برگشت برگزار می شود، تیم میهمان تمام هزینه های اقامت، غذا و رفت و برگشت داخلی را خودش پرداخت می کند و طبیعی است که در آن مسابقات هفتگی تبلیغات نیز در اختیار فدراسیون قرار گیرد، اما برای این مسابقات صورت جلسه جداگانه ای با رئیس سازمان لیگ منعقد شد به این صورت که باشگاه ماهان میزبان این مسابقات باشد و کلیه هزینه های این مسابقات از صفر تا صد نیز به عهده این باشگاه باشد و ما نیز همه این هزینه را پذیرفته ایم.

مسئولان فدراسیون تحت تاثیر مسائل جانبی قرار گرفته اند

مدیر عامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان در مورد هزینه های پرداختی از طرف این باشگاه بیان داشت: طبق صورت جلسه تنظیم شده همه هزینه ها از جمله اقامت، تغزیه، رفت و آمد داخلی شهر اصفهان مربوط به تیم های میهمان، هزینه های برگزاری مراسم، هزینه های جشن پایانی، هزینه مسائل امنیتی، هزینه های آماده سازی سالن، هزینه مسئولین فدراسیون کشتی که به اصفهان آمدند به جز داوران و حتی سیستم ضبط و پخش برای هماهنگی با صدا و سیما نیز به عهده باشگاه ماهان بوده است و به نظر می رسد این دوستان در جریان صورت جلسه بین باشگاه فولاد ماهان و فدراسیون نیستند.

وی ادامه داد: من متاسف هستم که فدراسیون کشتی این برگزاری با شکوه مسابقات و مراسم اختتامیه را نادیده گرفته و تحت شعاع یک سری از مسائل جانبی قرار گرفته است که من فکر می کنم مسائل خاص دیگری در آن وجود داشته است. اما خوشحالم که به گفته ابراهیم جوادی عضو هیئت رئیسه فدراسیون لیگ کشتی و امامی دبیر مسئول سازمان لیگ با شکوه ترین، منظم ترین و سازمان یافته ترین برگزاری مسابقات و به خصوص برگزاری جشن پایانی با حضور تعدادی از پیشکسوتان را برای اولین بار در کشتی ایران برگزار کرده ایم و امیدوار هستم با سر و سامان گرفتن فدراسیون کشتی اسپانسرهای دیگری مانند ما در این مسابقات حاضر شوند.

هدفمان قهرمانی بود

ساکت پیرامون برنامه ریزی مسئولان باشگاه فولاد ماهان سپاهان برای شرکت در مسابقات لیگ کشتی فرنگی اظهار داشت: از سال گذشته هیئت مدیره باشگاه به این نتیجه رسید که رشته کشتی شایسته این است که اسپانسرها در آن ورود کرده و قهرمان های ملی را در غالب باشگاه داری تحت پوشش خود قرار دهد، در اصل باشگاه داری در هر رشته ورزشی موجب می شود که قهرمانان آن رشته تحت پوشش قرار گرفته و مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر کشتی از جمله پر افتخار ترین رشته های ورزشی ما محسوب شده و معمولا موفقیت های تضمین شده ای را در عرصه بین المللی دارد، به همین علت باشگاه فولاد ماهان در این رشته ورزشی ورود کرد و خوشحال هستیم که برای اولین بار تیمی را برای لیگ فرنگی آماده کردیم که در همان سال اول نیز قهرمان این مسابقات شد.

مدیر عامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان در اعتراض به نحوه برگزاری مسابقات گفت: البته در نحوه برگزاری مسابقات لیگ های کشتی مشکلات زیادی از جمله تاخیرات مکرر، تغییر و جابجایی، تعویق که به خاطر شرایط خاص کشتی است وجود دارد و همین امر در بلند مدت می تواند ضربه هایی را به بدنه این رشته ورزشی وارد کند و آن چه مهم است این است که، برگزاری لیگ های منظم به موفقیت رشته های ورزشی کمک کرده و رشته های ورزشی را بالنده تر کرده و موجب پیدایش استعدادهای جدید در آن رشته ورزشی می شود.

 از کشتی گیران نامی استفاده کردیم 
 

وی علت موفقیت تیم فولاد ماهان سپاهان را این گونه عنوان کرد: باشگاه فولاد ماهان تیمی را از چهره های نام آشنای کشتی فرنگی به اضافه تعدادی از بازیکنان شایسته اصفهانی تشکیل داد و با پشت کار کادر فنی و کشتی گیران موفق به کسب مقام قهرمانی در این دوره از مسابقات شد.

ساکت پیرامون بازیکنان بومی اصفهانی اظهار داشت: در اصفهان متاسفانه در حال حاضر کشتی گیران زیادی برای جذب در باشگاه وجود ندارند، که این بر می گردد به این موضوع که به نظر می آید کمتر کارهای زیر بنایی در این مورد انجام شده است و باید در این زمینه نیز کارهایی انجام گیرد تا بتوانیم در اصفهان نخبه یابی و نخبه پروری داشته باشیم.

وی در مورد اختتامیه مراسم لیگ کشتی فرنگی گفت: میزبانی که در اصفهان گرفته شد طبق گفته شرکت کنندگان بسیار زیبا و وزین بوده و یک میزبانی شایسته و یک اختامیه در شان همه تیم ها و مهمان ها داشتیم و هدفمان از این برنامه ریزی این بود که شان و منزلت کشتی را برگردانیم که با یک برنامه پایانی بسیار خوب این هدف محقق شد.

فولاد ماهان با اقتدار وارد این مسابقات شد

 مدیر عامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان در پاسخ به اعتراض برخی از افراد به نابرابری در قدرت تیم های شرکت کننده در این مسابقات بیان داشت: فلسفه مسابقه حضور قدرتمند است و زمانی که یک مجموعه توانسته است تیم قدرتمندی را وارد عرصه مسابقات کند، نشانه ظرفیت و توانایی آن مجموعه می باشد. این صحیح نیست که ما به کسی بگوییم تو حرکت نکن تا من به تو برسم و اسم این کار را رقابت نمی توان گذاشت، زیرا رقابت وقتی است که همه می دوند تا با هم برسند. به هر حال ما برای حضور در این لیگ برنامه و هدفگذاری داشته و طبیعی بود که تیم قدرتمندی را وارد مسابقات کنیم.

وی ادامه داد: اینکه بقیه تیم ها یا نتوانسته اند یا نداشته اند و یا داشته اند و کادر فنی نتوانسته است درست از این داشته ها بهره برداری کند و یا اینکه کشتی گیران ما خیلی قدرتمند ظاهر شده اند، این یک مزیت است برای فولاد ماهان که با برنامه و مقتدرانه وارد این مسابقات شده است.

در خانواده کشتی همدلی وجود ندارد

ساکت در مورد مشکلات موجود در ورزش کشتی کشور اظهار داشت: واقعا متاسف هستم زیرا هم در فدراسیون کشتی یک سری تشدد آراء و عدم هماهنگی و همدلی را می بینیم و هم در هیئت کشتی اصفهان این موضوع عادی شده است. اگر یک فدراسیون مقتدر و مورد قبول در عرصه ملی با برنامه ریزی های قوی و سازمان یافته و علمی وارد کار شود و همه نمونه های افکاری و شخصیتی را درگیر کند و این افراد به مشارکت خوانده و این افراد نیز مشارکت کنند، کشتی کشور به موفقیت های بسیاری دست پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: چیزی که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم این است که در خانواده کشتی اصفهان و حتی کشور همدلی به صورت کامل وجود ندارد و فدراسیون و هیئت ها به خوبی نتوانسته اند همه نیروها را جمع آوری کنند. البته از طرف دیگر هم دلگیری ها و دلخوری های سال های متوالی پیشکسوتان را از کشتی دور کرده است و این موضوع در اصل کشتی تاثیر منفی می گذارد.

مدیر عامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان افزود: می توان با تعامل و همفکری و مشارکت همگانی و با برنامه ریزی و با ایجاد یک فضای شفاف و پاسخگو و تکریم به همه کسانی که در عرصه کشتی مشارکت داشته و دارند، زمینه ای را فراهم کنیم که کشتی به سمت بالندگی پیش رود.

 پیشکسوت ها از خودشان بگذرند 
 

وی در مورد مشکلات کشتی اصفهان گفت: در حال حاضر ما در خود استان اصفهان به سختی می توانیم استعداداهایی را برای آینده پیدا کنیم که این فاجعه آمیز است و دلیل آن نیز این است که بیشتر به کارهای سطحی پرداخته شده است و در فعالیت ها برنامه ریزی بر اساس اصول علمی نبوده است.

ساکت ادامه داد: از طرف دیگر نیز پیشکسوت ها باید از خودشان بگذرند، زمانی پیشکسوت ها از خودشان گذشتند و با کمترین امکانات بر روی تشک های کشتی افتخار آفرینی کردند. امروز ممکن است که به این پیشکسوت ها خدای نکرده کم توجهی شده باشد اما به خاطر این نوزادی که مورد علاقه همه این عزیزان است بهتر است که خانواده کشتی با هم مشارکت کرده و با هم هماهنگی و همراهی داشته باشند.