عباس جهانگیریان کتاب «سایه هیولا» را درباره انقراض ببر مازندران در قالب یک رمان نوجوان می‌نویسد.

عباس جهانگیریان، نویسنده و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آثار جدیدش گفت: در حال حاضر مشغول بازنویسی رمان «سایه هیولاها» هستم. این رمان که برای نوجوانان نوشته می‌شود، زمینه‌ای محیط زیستی دارد و دستمایه موضوعش انقراض ببر مازندران است.

وی افزود: نگارش رمان تمام شده است، اما مشغول بازنویسی آن هستم. چون عادت دارم همیشه نوشته‌هایم را چندباره بازنویسی کنم. این کتاب مانند برخی از آثارم تحقیقی و پژوهشی نیست و همان‌طور که اشاره کردم، دستمایه‌اش انقراض ببر مازندران است؛ منتهی در قالب و بستر داستان. این رمان قرار است یکی از کتاب‌های طرح رمان امروز نوجوان باشد که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

این نویسنده در ادامه گفت: به نظرم این اثر، خیلی پرحادثه و کشمکش است. پیش از این چند فصل از آن را در جمع نوجوانان ارومیه‌ای، خرم‌آبادی و تهرانی خوانده‌ام و بچه‌ها از آن استقبال کرده‌اند. نگارش این رمان را از 7 ماه پیش شروع کردم و هنوز بازنویسی نهایی‌اش را به پایان نبرده‌ام. حجم کار حدود 160 صفحه شده است و در نظر دارم اواخر خردادماه آن را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل بدهم.

جهانگیریان درباره آثار دیگرش گفت: از مجموعه نمایشنامه‌هایم، کتاب «ضحاک ماردوش» به تازگی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده است. این کتاب در مجموعه‌ای که برای نقل‌های تاریخی حماسی برای نوجوانان تدوین کرده‌ام، چاپ شده است که سال پیش هم نقل رستم و سهراب در قالب آن چاپ شد و یک عنوان دیگر هم برای این مجموعه در دست دارم.