۱۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴

در قالب رمان نوجوان؛

جهانگیریان «سایه هیولا» را درباره انقراض ببر مازندران می‌نویسد

جهانگیریان «سایه هیولا» را درباره انقراض ببر مازندران می‌نویسد

عباس جهانگیریان کتاب «سایه هیولا» را درباره انقراض ببر مازندران در قالب یک رمان نوجوان می‌نویسد.

عباس جهانگیریان، نویسنده و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آثار جدیدش گفت: در حال حاضر مشغول بازنویسی رمان «سایه هیولاها» هستم. این رمان که برای نوجوانان نوشته می‌شود، زمینه‌ای محیط زیستی دارد و دستمایه موضوعش انقراض ببر مازندران است.

وی افزود: نگارش رمان تمام شده است، اما مشغول بازنویسی آن هستم. چون عادت دارم همیشه نوشته‌هایم را چندباره بازنویسی کنم. این کتاب مانند برخی از آثارم تحقیقی و پژوهشی نیست و همان‌طور که اشاره کردم، دستمایه‌اش انقراض ببر مازندران است؛ منتهی در قالب و بستر داستان. این رمان قرار است یکی از کتاب‌های طرح رمان امروز نوجوان باشد که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

این نویسنده در ادامه گفت: به نظرم این اثر، خیلی پرحادثه و کشمکش است. پیش از این چند فصل از آن را در جمع نوجوانان ارومیه‌ای، خرم‌آبادی و تهرانی خوانده‌ام و بچه‌ها از آن استقبال کرده‌اند. نگارش این رمان را از 7 ماه پیش شروع کردم و هنوز بازنویسی نهایی‌اش را به پایان نبرده‌ام. حجم کار حدود 160 صفحه شده است و در نظر دارم اواخر خردادماه آن را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل بدهم.

جهانگیریان درباره آثار دیگرش گفت: از مجموعه نمایشنامه‌هایم، کتاب «ضحاک ماردوش» به تازگی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده است. این کتاب در مجموعه‌ای که برای نقل‌های تاریخی حماسی برای نوجوانان تدوین کرده‌ام، چاپ شده است که سال پیش هم نقل رستم و سهراب در قالب آن چاپ شد و یک عنوان دیگر هم برای این مجموعه در دست دارم.

کد خبر 2070043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha