رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با ابراز رضایت از عملکرد ملی پوشان راگبی کشورمان در مالزی گفت: بازی‌های خوب ملی‌پوشان بازتاب بسیار خوبی در مالزی داشت و مسوولان کنفدراسیون راگبی آسیا به‌ ویژه "راس میشل" دبیر کل این کنفدراسیون ضمن تمجید از علمکرد تیم ایران، برتری مقابل تیم قوی هند را باارزش قلمداد کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون انجمن های ورزشی، محمد علیپور در بازگشت از کوالالامپور به تهران گفت: به دعوت رسمی کنفدراسیون راگبی آسیا به کوالالامپور رفتم و ضمن تماشای مسابقات، به همراه حسن میرزاقابیک با مقامات ارشد این کنفدراسیون نیز مذاکرات خوبی داشتیم.

وی درخصوص عملکرد ملی‌پوشان کشورمان در رقابتهای سید دو آسیا عنوان کرد:  تیم ما در شرایطی به مالزی رفت که به سبب مشکلات مالی، نتوانست حتی یک دیدار تدارکاتی با رقبای خارجی داشته باشد و به سه بازی داخلی بسنده کرد اما به گفته مسوولان تیم‌های مالزی و هند، این تیم‌ها بیش از 15 بازی دوستانه خارجی داشتند.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی ادامه داد: مالزی پیشتر در سید یک آسیا بود و یک تیم پیشرفته است که در عرصه آسیا، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، با این حال ملی‌پوشان ما در مصاف با این حریف قدرتمند بازی قابل قبولی به نمایش گذاشتند و باخت برابر مالزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌کند.

علیپور خاطرنشان کرد: در بازی دوم مقابل هند، بچه‌ها با خودباوری بیشتر به میدان آمدند ضمن اینکه به دلیل خو گرفتن با شرایط زمین و وضعیت آب و هوایی، نمایش بهتری داشتند و توانستند این حریف را با قدرت تمام شکست دهند.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی افزود: اصلا بنا ندارم با کسب این موفقیت، بزرگ‌نمایی کنم ولی واقعا عملکرد بازیکنان و همچنین کادر فنی به خصوص پدرام بنی عامریان مربی جوان و تلاشگر فوق‌العاده بود. ما پیشر با مربی نیوزلندی(وین ماسترز) در شرایطی در سید دو اسیا بودیم که وضعیت حریفان مثل زمان فعلی نبود، آنها واقعا پیشرفت کرده‌اند ولی با این وجود ما با مربی وطنی توانستیم تمامی معادلات را برهم بزنیم و تیم هند را به یک دسته پایین‌تر بفرستیم.

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی راگبی را در یک تورنمنت مهم بین‌المللی اعزام خواهیم کرد، افزود: در کوالالامپور مذاکرات رضایت‌بخشی با مقامات کنفدراسیون راگبی آسیا داشتیم و آنها ضمن ستایش از بازی‌های خوب ایران قول مساعد دادند تا با ما همکاری بهتری داشته باشند.

علیپور گفت: آنها قول دادند تا یک مدرس مجرب را به ایران بفرستند و برای برگزاری کلاس پیشرفته و بین‌المللی مربیگری در کشورمان، همکاری لازم را داشته باشند.  از این‌که تیم ملی راگبی ما توانست در مالزی باعث سربلندی شود، بسیار خوشحال و دست تمامی اعضای تیم را می بوسم.