برنامه زنده "با ما بیا" ویژه کودکان در حوزه انتخابیه حسینیه ارشاد از شبکه دوم سیما به طور زنده روی آنتن می رود.

سیدمجتبی ظریفیان مجری برنامه تلویزیونی که کودکان او را به عنوان "عمو مهربان" می‌شناسند با حضور در حسینیه ارشاد و اجرای برنامه انتخاباتی برای بچه‌ها به خبرنگار مهر گفت: برنامه تلویزیونی "با ما بیا" را ویژه انتخابات برای کودکانی که همراه بزرگترها به حسینیه آمده‌اند، اجرا می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در این برنامه آزیتا رضایی که کودکان او را به نام "خاله رویا" می شناسند مرا همراهی می‌کند.

ظریفیان درباره هدف برگزاری برنامه زنده تلویزیونی ویژه کودکان که امکان شرکت در انتخابات را ندارند، گفت: همه ما آمده‌ایم برای اینکه به بهترین انتخاب رای دهیم و زمانی که بچه ها همراه با بزرگترهای خود در صف انتخابات می ایستند در واقع تمرین انتخاب کردن و دموکراسی را انجام می دهند.

تهیه‌کننده و مجری "با ما بیا" که یکی از مجریان حاضر در حسینیه ارشاد پای صندوق‌های رای است، درباره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما با یک انتخاب طرف هستیم. وقتی به کشورهایی نگاه می‌کنیم که آرامش در آنها نیست به این نتیجه می‌رسیم که ما با وجود تمام اتفاقات و سلایق گوناگون، خودمان باید فکر کنیم و دست به انتخاب بزنیم.

وی تأکید کرد: ما باید خودمان دست به دست هم دهیم و آرام آرام مشکلات را حل کنیم. اینکه منتظر دیگران باشیم یا فرصت را به کشورهای دیگر بدهیم، چیزی از پیش نمی‌برد. در واقع کسی جز خودمان ناجی ما نیست.

عمو مهربان با اشاره به لزوم حضور همیشگی مردم پای صندوق‌های رای، اظهار کرد: مردم ایران همواره نشان داده‌اند خودشان می‌توانند مسائل‌شان را حل و فصل کنند. این نکته‌ای است که ما را از کشورهای دیگر جدا می‌کند و الهی شکر که همه پشت هم هستیم.

ظریفیان همچنین درباره نحوه توضیح این مطالب برای کودکان، یادآور شد: ما در یکی از قسمت‌های "با ما بیا"‌ برای بچه‌ها از انتخاب حرف زدیم و سعی کردیم به آنها بگوییم زندگی از ابتدا با انتخاب شروع می‌شود؛ اینکه درس بخوانیم یا نخوانیم؟ با چه کسی دوست شویم؟ و... ما به آنها گفته‌ایم و می‌گوییم که در زندگی همیشه مسیرهای انتخابی پیش رویمان قرار دارد که تصمیم‌گیری ما در آنها مهم است. انتخابات ریاست جمهوری هم یکی از همین مسیرها است.

این مجری تلویزیون در ادامه افزود: به همین دلیل در این برنامه ویژه که برای کودکان در حسینیه ارشاد ترتیب داده ایم می خواهیم هنر انتخاب کردن را با حضور بچه ها تمرین کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: پخش برنامه تلویزیونی "با ما بیا" تا امروز عصر قبل از اذان مغرب از شبکه دو ادامه خواهد داشت.