۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۴

یک روز انتخاباتی پر شور برای بچه‌ها در حسینیه ارشاد

یک روز انتخاباتی پر شور برای بچه‌ها در حسینیه ارشاد

یکی به طرز حیرت آوری پشت سر هم روپاپی می‌زند و دیگری با توپ حرکات نمایشی جالبی اجرا می‎کند؛ اینجا حسینیه ارشاد است که عمو قناد، خاله گلی، خاله رویا، عمو مهربان، عموهای فیتیله‎ای، عمو پورنگ، فاطمه امینی و بهاره جهاندوست در آن حضور پیدا کرده‌اند تا یک روز انتخاباتی متفاوت برای بچه‌ها رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عموقناد، خاله رویا و آوای موسیقی و شور کودکانه حیاط حسینیه را پر کرده است، صدایی مهربان و آشنا با زبانی ساده و روان از مسئولیت انتخاب و تبعات آن برای بچه‌ها می‌گوید، خاله رویا و خاله گلی ایستگاه شبکه دو را سرشار از خنده و شور کرده‌اند، ناگهان عمو مهربان و تیم وروجک‌ها وارد می‎شوند. یکی به طرز حیرت آوری پشت سر هم روپاپی می‌زند و دیگری با توپ حرکات نمایشی جالبی اجرا می‎کند. اینجا حسینیه ارشاد است، پایگاهی که شبکه دو برای مشارکت بچه‌ها در خلق حماسه سیاسی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کرده است.

تلویزیون‌های واحد سیار شبکه دو تصویر خاله بهار (بهاره جهاندوست) را پخش می‎کنند که به میان جمعیت رای دهندگان حسینیه ارشاد رفته و تلاش می‎کند بخش‎هایی از این لحظه‏‎های آینده‌ساز و شور و شعف پدر و مادرها و بچه‌هایی را که برای ساختن ایرانی آباد در انتخابات شرکت کرده‎اند، به تصویر بکشد.

علی زارعان مدیر گروه کودک وخردسال شبکه دو هم اینجا است و می‎گوید: همه خاله‎ها و عموها امروز بچه‌ها را درخلق این حماسی همراهی می‌کنند. همه چیز برای خردسالان حکم بازی را دارد، در واقع این بازی‎ها مفاهیم بسیار عمیقی را در کودکان امروز و آینده سازان فردا نهادینه می‎کنند.

وی درباره حضور عموها و خاله‌ها در حسینیه ارشاد توضیح می‎دهد: محققان و پژوهشگران کودک معتقدند 80 درصد یادگیری در 7 هفت سال نخست زندگی رخ می‎دهد، بر همین اساس کشورهایی مانند ژاپن انیمیشن فوتبالیست‌ها را می‎سازند تا بتوانند 20 سال بعد در جام جهانی حضور پیدا کنند. با همین رویکرد گروه کودک وخردسال شبکه دو سیما وارد بحث انتخابات شده است، چون معتقدیم نهادینه کردن مفهوم دموکراسی را از سنین کودکی باید آغاز کرد.

مدیر گروه شبکه دو تصریح می‌کند: اگر کودک را نسبت به انتخابات درست تربیت کنیم، دیگر آنها بین رای دادن و ندادن مردد نخواهند بود، بلکه درباره کسانی که به آنها رای خواهند داد تامل خواهند کرد. باید تلاش کنیم رای دادن را در نهاد ناخوآگاه کودکان نهادینه کنیم تا بتوانیم به آینده کشور امیدوار باشیم؛ امروز نیز همه کاراکترهای کودک را آوردیم تا بچه‎ها حس کنند انتخابات جزیی از زندگی آن‏‎هاست، آنها هم روزی انتخاب می‎کنند و حتی روزی انتخاب خواهند شد.

زارعان ادامه می‌دهد: امروز مجریان کودک در کنار مفاهیم جدی، ابعاد کودکانه تر انتخابات را برای بچه‎ها تشریح خواهند کرد. در حقیقت فرصت خوبی فراهم شده تا مخاطب در خانه در میانه حرف‎های جدی حرف‎های ساده کودکانه را بشنود و بتواند با این مفهوم ساده‎تر ارتباط برقرار کند. امروز با بچه‎ها درباره مفهوم انتخابات، مراحل برگزاری این اتفاق مهم، مفاهیم زیرساختی، مثل اینکه اساسا چرا باید انتخاب کرد، انتخاب درست و اشتباه چه تاثیری بر زندگی ما دارند و موارد دیگر  صحبت خواهیم کرد.

وی درباره حضور مجریان تاکید می‌کند: امروز عمو قناد، خاله گلی، خاله رویا، عمو مهربان، عموهای فیتیله‎ای، عمو پورنگ، فاطمه امینی و بهاره جهاندوست در پایگاه شبکه دو مستقر شدند تا با تدارک برنامه‎های شاد و جذاب بچه‎ها را در فضای انتخابات قرار دهند و نسبت این موضوع مهم دلگرمشان کنند.

صدای موسیقی اقوام ایرانی حسینیه ارشاد را پر می‎کند، گروه عمو قناد مشغول اجرای برنامه هستند.
 

کد خبر 2076169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha