ملی‌پوش سوارکاری که به عنوان نخستین ایرانی به جمع 500 ورزشکار برتر جهان در این رشته راه یافته است، گفت: تنها با دو بار اعزام به مسابقات خارجی خود را به رتبه 455 دنیا رساندم.

مازیار جمشیدخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای نخستین بار به مسابقات لیگ قفقاز اعزام شدیم که سطح آن دو ستاره بود و این با در رقابت‌های چهار ستاره کشور آذربایجان شرکت کردیم که دو عنوان سومی را به دست آوردم و امتیازات زیادی را در رنکنیگ جهانی کسب کردم.

وی افزود: با دو بار اعزام توانستم خود را به جمع 500 سوارکار برتر دنیا راه پیدا کنم و در رده 455 قرار بگیرم. اگر این تعداد اعزام به 5 مرتبه برسد به راحتی می‌توانم خودم را در بین 200 نفر برتر قرار دهم. مشکل اصلی ما نبود اعزام‌ها است چرا که ایرانی‌ها نشان دادند با وجود همه مشکلات از توانایی بالایی برخوردار هستند.

این ملی‌پوش سوارکاری درباره حضور در بازی‌های آسیایی 2014 کره‌جنوبی اظهار داشت: همه چیز به قرنطینه بستگی دارد و امیدورام این مشکل برای بازی‌های آسیایی حل شود. بعد از دوحه که به شکل عجیبی سوارکاران ایرانی حضور یافتند در گوانگژو شرکت نکردیم و مشخص نیست سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

جمیشدخانی در خصوص شانس کسب مدال توسط سوارکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی گفت: با وجود تمام سرمایه گذاری‌هایی که کشورهای عربی و نیز شرق آسیایی روی این رشته انجام داده‌اند ولی ایرانی‌ها با آنها رقابت می‌کنند. در مسابقات سوارکاری تا حد زیادی شانس هم دخیل است و به نظرم امکان کسب مدال در بازی‌های آسیایی وجود دارد.