بر اساس بررسی های یک ائتلاف بین المللی منتقد جهانی سازی، اکثر کمکهای شرکای یونان در منطقه یورو به این کشور به بانکها و بخشهای سرمایه گذاری تزریق می شود و هدف تروئیکای اروپایی نجات مردم یونان نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر"، بر اساس بررسی های ائتلاف بین المللی منتقد جهانی سازی Attac حدود سه چهارم از کمکهای شرکای یورو به یونان به بانکها و بخشهای سرمایه گذاری تزریق می شود.

به گزارش "زوددویچه سایتونگ" از حدود 207 میلیارد یورو اعتباری که تا کنون به آتن اختصاص یافته است تقریبا 160 میلیارد یوروی آن به بانک ها و بخشهای سرمایه گذاری داده شده است.


به گفته "لیزا میتندراین"  یکی از کارشناسان انجمن  Attac ، پس هدف نخبگان سیاسی در اروپا نجات مردم یونان نیست، بلکه نجات بخشهای مالی این کشور است. به این ترتیب موضع و ادعای سیاستمداران اروپایی مبنی بر اینکه کمکهای بسته نجات برای مردم یونان مفید است نقض می شود. بلکه برعکس این مردم یونان هستند که در فرم سیاستهای ریاضتی وحشتناک همراه با عواقب اجتماعی فاجعه بار هزینه های بحران یونان را پرداخت می کنند.

وزارت اقتصاد آلمان با رد این انتقادات بر این عقیده است که مردم یونان از زمانی که ما برای اصلاحات در این کشور تلاش و از تزلزل بانکها جلوگیری می کنیم سود می برند.