۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۲

یک نماینده پارلمان اروپا:

یونان در مسیر بحران سیاسی عمیق در سایه تعطیلی رادیو و تلویزیون دولتی/ اعتراضات به تصمیم جنون آمیز دولت

یونان در مسیر بحران سیاسی عمیق در سایه تعطیلی رادیو و تلویزیون دولتی/ اعتراضات به تصمیم جنون آمیز دولت

یک نماینده پارلمان اروپا با اشاره به تعطیلی رادیو و تلویزیون دولتی کشور یونان واعتراضات گسترده مردمی علیه این اقدام دولت گفت که این تحولات نشان می دهد که این کشور نه تنها از بحران خارج نمی شود بلکه در مسیر یک بحران سیاسی عمیق تر قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ربکا هامس"، رئیس فراکسیون سبزهای آلمان در پارلمان اروپا در گفتگو با "تاگس سایتونگ" به بررسی شرایط یونان بعد از تعطیلی رادیو و تلویزیون دولتی این کشور در پی تدابیر ریاضتی دولت این کشور در سایه بحران اقتصادی پرداخته و اظهار داشت: من واقعا از شنیدن خبر تعطیلی رادیو و تلویزیون دولتی این کشور شوکه شدم. اینکه پلیس این کشور پخش رادیو و تلویزیون دولتی را متوقف کرده است بیشتر شبیه یک کودتاست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که این تحولات در یونان نشان می دهد که این کشور نه تنها از بحران خارج نمی شود بلکه وارد یک بحران سیاسی عمیق تر می شود.
ربکا هامس  افزود: کاملا مشخص است که تصمیمات دولت ساماراس یک واکنش اعتراضی گسترده را در این کشور ایجاد کرده است. کارکنان بخش رادیو دولتی این کشور توسط کارکنان بخش رادیوهای خصوصی حمایت می شوند.

این نماینده پارلمان آلمان در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که بسیاری از مردم یونان در محل پخش رادیو تلویزیون دولتی جمع شده اند و با این اقدام خود نشان داده اند که این تصمیم نخست وزیر خود را جنون آمیز می دانند. ما در جمع معترضان این سخنان را می شنویم که این تصمیم قابل قبولی نیست و ما با آن مبارزه می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ساماراس در چنین شرایطی می تواند در راس دولت باقی بماند گفت: شاید وی واقعا حالا زیاده روی کرده است و شاید انتخابات جدید در این کشور برگزار شود. من در ضمن بر این باورم که همانگونه که بسیاری از چیزها باید در یونان اصلاح شود، همچنین دستگاه رادیو و تلویزیون دولتی این کشور هم باید اصلاح شود، اما توقف پخش این شبکه ها هیچ ربطی به اصلاحات ندارد. رادیو و تلویزیون دولتی این کشور باید سریعا کار خود را از سر گیرد. تنها این گونه است که می توان نشان داد که رادیو و تلویزیون یک اساس مهم برای شکل گیری یک دموکراسی است.

این نماینده پارلمان اروپا در بخش پایانی این گفتگو اظهار داشت که ما پایان سیاستهای ریاضتی در یونان را می بینیم. ما به سرمایه گزاری در این کشور نیاز داریم و باید فشارهای ریاضتی را کاهش دهیم، ما به کمکهای مستقیم برای بخشهای سلامت این کشور نیاز داریم. آنچه اینجا در یونان اتفاق می افتد باید متوقف شود.  

کد خبر 2076560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha