بجنورد - خبرگزاری مهر: مدير كل كميته امداد خراسان شمالي گفت: طي سال گذشته دو هزار و400 خانواده تحت حمايت كميته امداد از گردونه حمايت این نهاد خارج شدند.

امان ا... حسين پور درگفتگو با خبرنگار مهر افزود: تلاش این نهاد در توانمند سازی خانواده های تحت پوشش موجب شد تا جمع زیادی از خانواده های تحت پوششT با رسیدن به خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

وی اظهار داشت: از مجموع افراد خارج شده از گردونه حمایتی این نهاد، شماری نیز نيز به دلیل فوت، مهاجرت و...از لیست افراد تحت حمایت کمیته امداد این استان حذف شده اند.

حسین پور با بیان اینکه این نهاد در تلاش است تا با توانمند سازی مددجویان و خانواده های تحت پوشش وضعیت اقتصادی آنان را رشد و زمینه های فقر در جامعه را کاهش دهد افزود: با حمایت‌های صورت گرفته در سنوات اخیر شاهد رشد بسیار خوبی در راستای توانمندي افراد تحت حمايت بوده ایم كه اين امر می تواند گام مهمی در راستای فقرزدائی از جامعه اسلامی محسوب شود.

وي تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار می تواند به توانمندسازی اقتصادی و فکری خانواده های تحت حمایت و در نهایت خروج آنان از چرخه حمایتی این نهاد منجر شود.

مدير كل كميته امداد خراسان شمالي با اشاره به خانواده هاي نيازمند شناسايي شده در سطح استان، اظهار داشت: با خروج دو هزار و 400 خانواده توانمند شده در سال گذشته، پنج هزار و 737 خانواده نيازمند مشتمل بر 14 هزار و 69 نفر تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند.

به گفته وی هم اکنون 33 هزار و 31 خانواده نيازمند خراسان شمالی به صورت دائم زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که در زمینه های مختلف در مانی، فرهنگي، اشتغال، مسكن، اكرام ايتام و... از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

خراسان شمالی با دارا بودن 8 شهرستان 867 هزار نفر جمعیت دارد.