اراک - خبرگزاری مهر: آیت الله نوری همدانی از مراجع عالیقدر شیعه گفت: در اسلام صحبت از ايمان و اعتقادات است و جنگ و ستيزه جويي در نظام اسلامي جايگاهي ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله نوری همدانی ظهر روز چهارشنبه در جمع كاركنان نظامي و انتظامي استان مركزي در اراك افزود: در اسلام صحبت از ايمان و اعتقادات است و جنگ و ستيزه جويي در نظام اسلامي جايگاهي نداشته و از بين جنگ و جهاد، جهاد مورد پذيرش اسلام است.

ایشان با بيان احاديث و روايات بزرگان دين در باب جهاد و مجاهدت در راه خدا تصريح كرد: اولين و مهمترين اصل در مسئله دفاع، شناخت دشمن است كه مستلزم داشتن بصيرت و بينايي است.

حضرت آيت الله نوري همداني بيان كرد: از جمله سنت هاي اسلامي و قرآني مسئله دفاع است كه خداوند متعال آن را يك مسئله مهم و حياتي مي داند.

مرجع عاليقدر جهان تشييع اولين و مهمترين اصل در دفاع را ،‌شناخت دشمن همراه با بصيرت و بينايي برشمرد و گفت: نيروي دفاعي يك نياز اساسي براي تمام موجودات و اولين نكته اي كه در مسئله دفاع وجود دارد كه مستلزم داشتن بصيرت و بينايي مي باشد.

ایشان به تبيين ويژگي هاي يك فرمانده جهادگر در راه خدا پرداخت و ادامه داد:در جهاد در راه خدا، فرمانده كل قوا يا بايد پيامبر،امام معصوم و يا نايب برحقش"ولايت فقيه"باشد كه در رأس نظام ما عالمي عاليقدر، توانمند و بصير عهده دار اين مسئوليت است.

حضرت آيت الله نوري همداني حركت رو به رشد و گسترش انقلاب اسلامي را حاصل فرماندهي رهبري فرزانه دانست و بيان داشت: انقلاب ما از يك پشتوانه مردمي و قواي مسلح ولايي و توانمند برخوردار است كه اين يكي از ويژگي هاي بزرگ انقلاب اسلامي است كه در جهان بي نظير است.