۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۸

آیت الله نوری همدانی:

ستيزه جويي در نظام اسلامي جايگاهي ندارد

ستيزه جويي در نظام اسلامي جايگاهي ندارد

اراک - خبرگزاری مهر: آیت الله نوری همدانی از مراجع عالیقدر شیعه گفت: در اسلام صحبت از ايمان و اعتقادات است و جنگ و ستيزه جويي در نظام اسلامي جايگاهي ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله نوری همدانی ظهر روز چهارشنبه در جمع كاركنان نظامي و انتظامي استان مركزي در اراك افزود: در اسلام صحبت از ايمان و اعتقادات است و جنگ و ستيزه جويي در نظام اسلامي جايگاهي نداشته و از بين جنگ و جهاد، جهاد مورد پذيرش اسلام است.

ایشان با بيان احاديث و روايات بزرگان دين در باب جهاد و مجاهدت در راه خدا تصريح كرد: اولين و مهمترين اصل در مسئله دفاع، شناخت دشمن است كه مستلزم داشتن بصيرت و بينايي است.

حضرت آيت الله نوري همداني بيان كرد: از جمله سنت هاي اسلامي و قرآني مسئله دفاع است كه خداوند متعال آن را يك مسئله مهم و حياتي مي داند.

مرجع عاليقدر جهان تشييع اولين و مهمترين اصل در دفاع را ،‌شناخت دشمن همراه با بصيرت و بينايي برشمرد و گفت: نيروي دفاعي يك نياز اساسي براي تمام موجودات و اولين نكته اي كه در مسئله دفاع وجود دارد كه مستلزم داشتن بصيرت و بينايي مي باشد.

ایشان به تبيين ويژگي هاي يك فرمانده جهادگر در راه خدا پرداخت و ادامه داد:در جهاد در راه خدا، فرمانده كل قوا يا بايد پيامبر،امام معصوم و يا نايب برحقش"ولايت فقيه"باشد كه در رأس نظام ما عالمي عاليقدر، توانمند و بصير عهده دار اين مسئوليت است.

حضرت آيت الله نوري همداني حركت رو به رشد و گسترش انقلاب اسلامي را حاصل فرماندهي رهبري فرزانه دانست و بيان داشت: انقلاب ما از يك پشتوانه مردمي و قواي مسلح ولايي و توانمند برخوردار است كه اين يكي از ويژگي هاي بزرگ انقلاب اسلامي است كه در جهان بي نظير است.
 

کد خبر 2084621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha