مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر درباره مراحل بازسازی و اولویت‌هایی که در تداوم بازسازی این بنای تئاتری مدنظر قرار دارد تأکید کرد: ما از ریز برنامه‌ها و فعالیت‌های بازسازی اطلاعی نداریم ولی امیدواریم سیستم اطفاء حریق و سیستم ایمنی تئاترشهر در اولویت این بازسازی باشد.

محسن حسن‌زاده درباره مراحل و اولویت‌های مدنظر در بازسازی مجموعه تئاتر شهر در تداوم بازسازی انجام شده در سال 86، به خبرنگار مهر گفت: شرکت "پیکر نهاد" با توافقات و تعهد قبلی که به لحاظ عمرانی نسبت به مجموعه تئاتر شهر داشته است و وقفه‌ای که در بازسازی مجموعه به وجود آمد، از 5 تیرماه بازسازی تئاتر شهر را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مساله بازسازی طی نامه‌ای مکتوب از دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست مجموعه تئاتر شهر اطلاع داده شده است، بیان کرد: تئاتر شهر با کمال میل در خدمت این شرکت است تا شرایط مناسب را برای تداوم بازسازی مجموعه فراهم کند. البته هیچ وقفه‌ای در اجراهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر ایجاد نخواهد شد.

مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر تأکید کرد: مدیریت مجموعه تئاتر شهر از ریز این فعالیت‌ها و اینکه چگونه و چه قسمت‌هایی قرار است مورد بازسازی قرار گیرد، اطلاعی ندارد.

حسن‌زاده با اشاره پیگیری‌های مدیرکل هنرهای نمایشی و رییس مجموعه تئاتر شهر برای تداوم بازسازی این بنای تئاتری یادآور شد: ظاهرا این پیگیری‌ها نتیجه داده است و با تأمین بودجه مورد نیاز دفتر طرح‌های عمرانی بازسازی را ادامه می‌دهد. اولویت ما نصب سیستم اطفاء حریق و بازسازی سیستم ایمنی مجموعه تئاتر شهر است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد طی صحبت‌هایی که در گذشته بین مدیران مرکز هنرهای نمایشی و تئاتر شهر با دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و تذکراتی که از طریق رسانه‌ها و مدیران بالادستی داده شده بازسازی مناسب تئاتر شهر جامه عمل به تن کند.

سال 86 مجموعه تئاتر شهر چندین ماه به دلیل بازسازی تعطیل شد اما نتیجه این بازسازی نه تنها تغییر مثبتی در تئاتر شهر نداشت بلکه به مرور زمان فرسوده بودن تأسیسات داخلی و بنای تئاتر شهر باعث ایجاد فضایی نامناسب و ناامن در داخل این مجموعه تئاتری شده است. از بین رفتن وضعیت آکوستیک سالن‌های نمایشی و نامناسب بودن امکانات رفاهی برای مراجعه کنندگان به مجموعه از جمله سرویس‌های بهداشتی و سیتسم تهویه و سرمایش و گرمایش مناسب از دیگر نتایج این بازسازی چند ماهه بوده است.

هنرمندان و فعالان تئاتر بارها و بارها نسبت به این بازسازی و بهبود پیدا نکردن وضعیت تئاتر شهر واکنش نشان دادند اما هنوز اتفاق مثبتی در پاسخ به این واکنش‌ها رخ نداده است. مشخص نیست که با وجود گذشت حدود 6 سال از بازسازی اولیه و تداوم نداشتن این روند طی این سال‌ها، بازسازی آغاز شده در این بازه زمانی که همزمان با پایان فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم است عجولانه و غیر کارشناسانه خواهد بود یا نه.