شیروان - خبرگزاری مهر: امام جمعه شیروان با اشاره به شهادت شیعیان در مصر توسط سلفی های تندرو این کشور گفت: شهادت شیعیان از جانب سلفیون کوردل مصر، موجب بيداري مسلمانان و گرايش بیشتر آنان به تشيع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری در خطبه هاي نماز عبادی سیاسی جمعه اين هفته مرکز شهرستان شیروان که در محل مسجد جامع شهر شیروان برگزار شد، با اشاره به فرصت ماه شعبان براي آمادگي به منظور ورود به ماه رمضان، افزود: ماه شعبان فرصت مناسبی در راستای آمادگي و پاكسازي روحی و جسمی و همچنین مهیا شدن براي بهره برداري از ضيافت الله در ماه پر عظمت رمضان محسوب می شود و بايد از باقيمانده اين ماه بهره لازم را برد.

وي در ادامه با اشاره به دعاي حضرت سجاد(ع) در زمینه تمسک به اهل بیت(ع)، اظهار داشت: براي نجات از امواج سهمگين درياي پرتلاطم دنيا، در تمام ابعاد بايد با استفاده از كشتي نجات كه اهل بيت و سبك زندگي آنان است، خود را نجات داد.

خطیب نماز جمعه شيروان در بخش دیگری از سخنان خود با گراميداشت یاد و خاطره شهداي هفتم تير، عنوان کرد: جريان نفاق در هر زمان چهره عوض مي كند و از صدر اسلام تاكنون مسلمانان و اسلام از جانب اين گروه انحرافي آسيب ها ديده و در دوران نظام مقدس اسلامي ایران نیز سرمايه هاي ارزشمند انساني همچون آيت الله بهشتي و يارانش و شهداي محراب توسط این فرقه از ما گرفته شده است.

حجت الاسلام کوثری قصد به جان رهبر عزيز در سال 61 در مسجد ابوذر تهران را نیز يكي دیگر از صحنه هاي جنايات منافقين برشمرد و اضافه کرد: آنان با شناخت كامل از اركان نظام و مسئولین کشور، ضربه های مهلکی به بدنه نظام وارد کردند اما به مصداق آيه شریفه"اراده دارند نور خدا را خاموش كنند ولي خداوند نور خود را تمام و كامل مي كند"، اقدامات آنها موجب شد تا مردم با رهبران حقيقي خود آشناتر شده و عهد خود را با نظام و انقلاب محکم تر کنند.

وي با اشاره به فعالیت های حال حاضر این جریانات نفاق و توطئه، تصریح کرد: امروز نيز بايد جريان نفاق را شناخت و با تمام توان در برابر آن مقابله كرد.

امام جمعه شيروان در ادامه با اشاره به شهادت شیعیان در مصر توسط سلفی های تندرو این کشور، ضمن محكوم كردن جنايات سلفي هاي صهيونيستي در مصر، گفت: فتنه گران سلفي بايد بدانند آينده مصر از آن شيعيان بيدار است و اين گونه جنايات و شيعه كشي، موجب بيداري مسلمانان و گرايش آنان به تشيع خواهد بود.

وی همچنین با گراميداشت هفته قوه قضائيه، با تقدير و تشكر از زحمات آنان، اظهار داشت: به فرموده رهبر گرانقدر، قوه قضائيه بايد ساحل امن براي مظلومان باشد.

حجت الاسلام کوثری در پايان با اشاره به دهه کرامت مساجد در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، از دست اندركاران مساجد خواست خانه هاي خدا را براي عبادت و هدايت و نیز ايجاد وحدت و تعامل هرچه بيشتر مسلمانان، آماده سازند.