بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی از ابلاغ هزار و 250 میلیارد تومان از تسهیلات مصوب سفر مقام معظم رهبری به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قلی زاده عصر شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، افزود: هزار و 250 میلیارد تومان تسهیلات مصوب در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی به چهار بانک این استان ابلاغ شده و بر اساس مصوبه این تسهیلات بدون رعایت منابع و مصارف بانک ها در اختیار فعالان اقتصادی و تولید کنندگان خراسان شمالی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر این تسهیلات به منظور پرداخت به بانکهای ملی، صنعت و معدن، صادرات و کشاورزی ابلاغ شده، اظهار داشت: البته عاملیت پرداخت این تسهیلات بر عهده 9 بانک خراسان شمالی است و به زودی ابلاغ این تسهیلات به دیگر بانک های استان نیز آغاز می شود.

قلی زاده اضافه کرد: در این تسهیلات سهم بانک های صادرات، ملت و تجارت هر کدام 200 میلیارد تومان، سپه 150 میلیارد تومان، کشاورزی 100 میلیارد تومان، صنعت و معدن 75 میلیارد تومان، رفاه 50 میلیارد تومان و پست بانک 25 میلیارد تومان تعیین شده است.

به گفته وی بر اساس مصوبه کارگروه اشتغال استان، این تسهیلات به منظور اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی و همچنین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صنعتی بدون در نظر گرفتن منابع و مصارف بانک ها اختصاص می یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این همایش با بیان اینکه در حال حاضر 175 طرح صنعتی و معدنی در استان مصوب شده، اظهار داشت: از این تعداد، 40 طرح با اعتبار 972 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده و در حال حاضر مراحل مختلف دریافت تسهیلات را می گذرانند.

سید ابراهیم حسینی افزود: برای اجرای تمامی طرح های صنعتی و معدنی مصوب در این استان در مجموع هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.