خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: قدرت‌نمایی والیبال ایران مقابل ایتالیا در لیگ جهانی، مدال آوری ورزشکاران ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا، تمدید قرار داد رحمتی با استقلال و بازگشت نیکبخت واحدی به این تیم، صعود والیبالیست‌های نوجوان و بسکتبالیست‎های جوان از مرحله مقدماتی مسابقات جهانی، واکنش‌های کامبوزیا و دایی نسبت به صحبت‎های یکدیگر در مورد پرسپولیس و البته واکنش رویانیان در مورد ادعای کامبوزیا از مهم‌ترین رویدادهای این هفت روز ورزش بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته رو به پایان ورزشکاران ایران رقابتهای خود در چهارمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی به میزبانی اینچئون کره جنوبی را آغاز کردند و در رشته‌های موی تای، کبدی، اسنوکر به موفقیت رسیدند ضمن اینکه مدال نقره ایران در فوتسال بانوان هم مسجل شده است.

علاوه بر این در این هفته رو به پایان تیم‌های والیبال نوجوانان و بسکتبال جوانان رقابتهای خود در مسابقات قهرمانی جهان را آغاز کردند و مرحله مقدماتی را با موفقیت و صعود پشت سر گذاشتند. در این هفته تیم‌های مردان و زنان تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا رقابت با حریفان خود در بخش تیمی را با چند پله صعود نسبت به ادوار گذشته به پایان رساندند.

اما مهم‌تر از همه این رقابتها و مدال‌ها، عملکرد خوب تیم ملی والیبال در لیگ جهانی و 4 امتیاز شیرینی بود که این تیم طی دو دیدار در مودنا و ساساری از تیم ملی ایتالیا گرفت و والیبال جهان را مبهوت قدرت خود کرد.

البته فوتبال هم مانند همیشه جایگاه  خاص خود را در این هفت روز رو به پایان داشت آن‌هم با اتفاقاتی مانند تمدید قرارداد مهدی رحمتی و پیوستن دوباره نیکبخت واحدی به استقلال، افتتاح آکادمی پرسپولیس در روزهایی که وضعیت مدیریت این باشگاه مشخص نیست و همچنین معرفی لوکا بوناچیچ به عنوان سرمربی ذوب آهن.

مهم‌ترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارتند از:

جواد نکونام با استقلال به توافق رسید
یکشنبه گذشته نشست مشترکی میان جواد نکونام با امیر قلعه نویی و علی امیری برگزار شد و طرفین نظرات خود را برای ادامه همکاری مستقیما مطرح کردند. در این میان سرمربی تیم استقلال که این اواخر در خصوص نکونام به صراحت صحبت نمی‌کرد، گله‌مندی‌های خود را به این بازیکن انتقال داد. البته در نهایت این نشست سرانجام خوبی برای استقلالی‌ها داشت و منجر به توافق نهایی با نکونام برای ادامه همکاری شد.

مهدوی‌کیا در هیات مدیره پرسپولیس!
یک روز پس از آنکه محمد عباسی، طی نامه‌ای حمید سجادی را مامور  پیگیری اتفاقات هیات مدیره پرسپولیس و انتخاب اعضای جدید کرد، او نشستی با مهدی مهدوی کیا داشت و در مورد مسائل مختلف فوتبال و ورزش و حتی مسائل مربوط به باشگاه پرسپولیس با وی به گفتگو نشست. گفته می‌شود با توجه به نشست برگزار شده میان سجادی و مهدوی‌کیا، احتمال دارد کاپیتان پیشین سرخپوشان یکی از اعضای هیات مدیره شود.

کسب 4 امتیاز شیرین والیبال ایران در ایتالیا
تیم ملی والیبال در ادامه دیدارهای خود در مسابقات لیگ جهانی جمعه و یکشنبه گذشته در مودنا و ساساری به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت. ملی‌پوشان کشورمان در دیدار نخست موفق به شکست 3 بر یک میزبان خود شدند و در دیدار دوم هم با نتیجه 3 بر 2 متحمل شکست شدند. بدین ترتیب تیم ملی والیبال از مجموع 6 امتیاز دیدار با ایتالیا صاحب 4 امتیاز شد.

صعود بسکتبال جوانان با کمک لیتوانی
تیم بسکتبال جوانان یکشنبه گذشته در پایان مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان به مرحله دوم صعود کرد. بسکتبالیست‌های جوان در مرحله مقدماتی این رقابتها آرژانتین را شکست دادند اما در مصاف با لیتوانی و جمهوری چک متحمل شکست شدند و در نهایت با کمک پیروزی لیتوانی برابر آرژانتین و  با قرار گرفتن در رده سوم جدول رده‌بندی، راهی مرحله دوم شدند.

نیکبخت واحدی آبی‌پوش شد
علیرضا نیکبخت واحدی دوشنبه گذشته با عقدی قراردادی یک ساله به تیم استقلال پیوست. این بازیکن پیش از این هم سابقه حضور در تیم استقلال را داشت. ضمن اینکه وی چندسالی هم در ترکیب تیم پرسپولیس قرار داشت.

رضا زاده نایب رئیس اول غرب آسیا شد
طی حکمی از سوی صالح محمد الخالد، رئیس عراقی کنفدراسیون وزنه برداری غرب آسیا که دوشنبه گذشته صادر شد، حسین رضازاده به مدت چهار سال به عنوان نایب رئیس اول این کنفدراسیون فعالیت خواهد کرد. مقر کنفدراسیون وزنه برداری غرب آسیا در کشور عراق است.

محمدی رئیس شورای مرکزی اتحادیه فوتبال شد
دوشنبه گذشته و در نشست انتخابات رئیس اتحادیه فوتبال عزیز محمدی با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس شورای مرکزی اتحادیه فوتبال انتخاب شد.

ابقای علیجانی به عنوان نایب رئیس دوومیدانی آسیا
در جریان مجمع انتخاباتی کنفدراسیون دوومیدانی آسیا که در هند برگزار شد، دوشنبه گذشته عیدی علیجانی به عنوان نایب رئیس این کنفدراسیون ابقا شد تا برای مدت چهار سال دیگر عهده‌دار این مسئولیت باشد.

علمدار اولین مدال آور ایران در اینچئون شد
در جریان بازی‌های داخل سالن آسیا که در اینچئون کره‌جنوبی جریان دارد، عیسی علمدار با قبول شکست برابر نماینده تایلند از صعود به فینال مسابقات موی تای بازماند و به مدال برنز دست یافت.

صعود چهار پله‌ای پینگ‌پنگ‌بازان زن ایران در آسیا
تیم تنیس روی میز بانوان ایران دوشنبه گذشته با کسب عنوان یازدهم به کار خود در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا پایان داد. این در حالی است که این تیم در دوره پیش رقابتهای قهرمانی آسیا صاحب رده پانزدهم شده بود.

سرخوش به مدال نقره اسنوکر رسید
امیر سرخوش دوشنبه گذشته در فینال رقابتهای اسنوکر بازی‌های داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی مقابل نماینده نماینده چین شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

بوناچیچ سرمربی ذوب‌آهن شد
لوکا بوناچیچ، سرمربی پیشین تیم‌‎های مس کرمان، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان سه شنبه به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان برای حضور در لیگ سیزدهم انتخاب شد. این در حالی است که سال گذشته ابتدا رسول کربکندی هدایت تیم ذوب‌آهن را برعهده گرفت اما در میانه راه فرهاد کاظمی سرمربی این تیم اصفهانی شد، در نهایت هم محمود یاوری در دو بازی پلی‌آف هدایت ذوب‌آهن را برعهده گرفت و توانست این تیم را در لیگ برتر نگه دارد.

مینابی صاحب مدال نقره شد
مسعود مینابی، نماینده وزن 67- کیلوگرم تیم ملی ایران سه شنبه با شکست برابر موی‌تای کار تیم ملی تایلند مدال نقره چهارمین دوره از بازی‌های داخل سالن کره‌جنوبی را از آن خود کرد. این دومین مدال نقره ایران در این بازی‌ها بود.

صعود جهانی والیبال نوجوانان
مرحله مقدماتی سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان سه شنبه گذشته در تیخوانا مکزیک به پایان رسید. در پایان این مرحله از مسابقات تیم ایران با پیروزی برابر فنلاند، فرانسه و روآندا و متحمل شدن یک شکست برابر روسیه با مجموع 8 امتیاز به مرحله دوم (یک هشتم نهایی) صعود کرد. ایران در این مرحله هم مصر را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و در یک چهارم نهایی با آرژانتین دیدار می‌کند.

هفت کرسی آسیا برای دوومیدانی ایران
در مجمع انتخاباتی کنفدراسیون آسیا که سه شنبه  برگزار شد، افشین داوری رییس فدراسیون دوومیدانی ایران، به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون آسیا، تیمور غیاثی مدیر تیم‌های ملی در کمیته مربیان، احمد گودرزی مسئول کمیته دوهای استقامت و نیمه استقامت فدراسیون ایران در کمیته صحرانوردی، صادق شیرزاد مسئول کمیته پیاده روی فدراسیون ایران در کمیته پیاده‌روی، سید اشکان اردیبهشت عضو کمیته پزشکی و پریسا بهزادی نایب رئیس فدراسیون ایران به عضویت کمیته بانوان فدراسیون آسیا درآمدند. پیش از این نیز عیدی علیجانی به عنوان نایب رییس فدراسیون آسیایی به مدت چهار سال در سمت خود ابقا شد.

ایران نایب قهرمان کشتی‌های سنتی جهان شد
مسابقات کاپ جهانی کشتی‌های سنتی جهان در ترکیه سه شنبه پس از دو روز رقابت شرکت کنندگان با نایب قهرمانی ایران به پایان رسید. در این مسابقات تیم ایران 37 امتیاز گرفت و بعد از میزبان و بالاتر از روسیه دوم شد.

رحمتی قراردادش را با استقلال تمدید کرد
دروازه بان تیم فوتبال استقلال سه شنبه گذشته پس از دیدار با مدیرعامل این باشگاه قراردادش را با آبی پوشان تمدید کرد. بر این اساس مهدی رحمتی یک فصل دیگر در استقلال خواهد بود.

مدال نقره کبدی کاران در اینچئون
تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان چهارشنبه گذشته و در جریان چهارمین دوره بازی‌های داخل سالن،  دو نشان نقره برای کاروان ایران به دست آوردند. این دو تیم با شکست برابر هند و ناکامی از دستیابی به مدال طلا، صاحب این دو نشان نقره شدند.

تیم فوتسال ایران فینالیست شد
تیم فوتسال بانوان ایران چهارشنبه با پیروزی 4 بر صفر برابر اندونزی به دیدار نهایی چهارمین دوره بازی‎های داخل سالن آسیا در اینچئون کره جنوبی راه یافت. پیش از این دیدار، تیم ایران مقابل تیم‌های مالزی، تایلند، ویتنام و هنگ‌کنگ به برتری دست یافته بود. این برای نخستین‌بار است که تیم فوتسال بانوان راهی دیدار نهایی می‌شود. این تیم روز جمعه در مرحله فینال به مصاف ژاپن می‌رود.

آکادمی پرسپولیس افتتاح شد
آکادمی فوتبال باشگاه پرسپولیس چهارشنبه گذشته با حضور برخی از اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، مسئولان باشگاه و جمعی از پیشکسوتان این تیم در ورزشگاه امام رضا (ع) یافت آباد افتتاح شد. بر اساس اعلام مدیران باشگاه پرسپولیس حمید استیلی رئیس آکادمی فوتبال این باشگاه شد و رحمان رضایی مدیر بخش استعدادیابی، ناصر ابراهیمی مدیر تیم‌های پایه، پرویز کماسی رئیس مرکز سنجش آکادمی و دکتر فرامرزی مدیریت توسعه آکادمی خواهند بود.

رویانیان به کارش ادامه دهد
فداحسین مالکی، رئیس هیات مدیره پرسپولیس در حاشیه افتتاح آکادمی پرسپولیس اعلام کرد که از محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان خواسته تا محمد رویانیان در این شرایط به کارش ادامه دهد.

فیلا کشتی ایران را تهدید به تعلیق کرد
فدراسیون جهانی کشتی چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی ایران اعلام کرد اساسنامه فدراسیون ایران مغایر با اساسنامه فیلا است و در صورت برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در ایران این فدراسیون را تعلیق می‎کند.

دایی و کامبوزیا رو در روی هم!
محمد جعفر کامبوزیا، عضو جدید هیات مدیره پرسپولیس که به عنوان یکی از گزینه‌های مدیریت این باشگاه هم معرفی شده، پیش از این گفته بود که بازیکنان و اعضای کادر فنی حق ندارند در مورد تغییرات حرفی بزنند. در همین زمینه علی دایی اعلام کرد:" من ایشان را نه می‌شناسم و نه علاقه‌ای دارم این آقا را بشناسم و اصلا دوست ندارم بیشتر از این با ایشان آشنا شوم. من نمی‌دانم ایشان از کی پرسپولیسی بوده و یا پرسپولیس را دوست داشته که می‌آید یک سری مسائل را مطرح می‌کند و من همین جا می‌گویم اگر من درباره اینگونه مسائل حرفی زدم فقط به خاطر شرایط حساس پرسپولیس بود." در همین ارتباط کامبوزیا خطاب به دایی عنوان کرد: "نباید حتما علی دایی من را بشناسد. او مربی است و باید به دنبال کار مربیگری‌‌اش باشد. ضمن اینکه ضرورتی نمی‌بینیم پاسخ صحبت‌های دایی را بدهم چون برخی‌ها دوست دارند حرف بزنند تا سایرین پاسخ آنها را بدهند." در همین زمینه محمد رویانیان نیز گفت که وقتی کامبوزیا هنوز به پرسپولیس نیامده چگونه این صحبت‌ها را مطرح می‌کند. 

برچسب‌ها