۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

اتفاقات هفت روز ورزش/

صعود شیرین استقلال و اثبات تبانی در فوتبال/ دزد به تیم لیگ برتری زد!

صعود شیرین استقلال و اثبات تبانی در فوتبال/ دزد به تیم لیگ برتری زد!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تاکید بر ادامه تعلیق فدراسیون قایقرانی و دو استعفا در این فدراسیون، صدرنشینی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و وداع شیرین سپاهان، رفع تعلیق تیراندازی با کمان، دزدی در رختکن تیم صبا، رسمی شدن قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت هواپیمایی آسمان، معرفی والیبالیست‌های ایران در لیگ جهانی و پیگیری تبانی در لیگ دسته اول و دوم فوتبال از مهمترین رویدادهای ورزشی در این هفت روز رو به پایان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، قهرمانی کاله در مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا که برای نخستین‌بار به دست آمد و موجب جهانی شدن این تیم شد یکی از اتفاقات خوب این هفته رو به پایان بود و پس از آن پیروزی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا که موجب صدرنشینی این تیم و صعود مقتدرانه به دور بعدی مسابقات شد.

اما مهمتر از این دو اتفاق خوب، پیگیری موضوع "تبانی" در مسابقات باشگاهی فوتبال و به خصوص در لیگ دسته اول و دوم بود که البته جز انتقادها و اظهارنظرهایی که از سوی مربیان ومسئولان مختلف مطرح می‌شد نتیجه‌ای نداشت جز بررسی پرونده 6 تیم از لیگ دسته اول و سه تیم دیگر از لیگ دو توسط هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فدراسیون فوتبال.

در هفته رو به پایان و در مورد تعلیق هم ورزش ایران خبرهای متفاوتی داشت که حکایت از رفع تعلیق تیراندازی و ادامه تعلیق قایقرانی داشت. فدراسیونی که طی این هفته با دو استعفا از سوی شروین اسبقیان، سرپرست و ایرج اقلیمی، مدیر تیم‌های ملی هم مواجه شد.

در طول این هفت روز ورزش، استقلال علاوه بر اینکه صدرنشینی‌اش در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان را قطعی کرد به واسطه شکست سپاهان مقابل داماش به قهرمانی در لیگ ایران هم امیدوار شد. در حالیکه سپاهان با وجود پیروزی در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان وداع تلخی با این مسابقات داشت و پرسپولیس هم با وجود پیروزی برابر ملوان جایگاهش در جدول رده‌بندی تغییر نکرد و البته دزدی در رختکن صبا هم دیگر اتفاق مهم این هفته بود. منتفی شدن حضور کشتی گیران در جام بین المللی دریای سیاه اوکراین و معرفی والیبالیست‌های ایران برای حضور در لیگ جهانی از دیگر اتفاقات این هفت روز رو به پایان بود. این هفت روز اتفاقات مهم دیگری هم داشت که مهمترین آنها عبارتند از:

تیراندازی با کمان رفع تعلیق شد
فدراسیون تیراندازی با کمان ایران که سال گذشته از سوی فدراسیون جهانی به خاطر برکناری کریم صفایی رئیس وقت فدراسیون از فعالیت‌های بین‌المللی معلق شده بود، پنجشنبه گذشته رفع تعلیق شد.

ذوالقدر جراحی شد
فرزاد ذوالقدر، فرزند دبیر فدراسیون تکواندو و عضو پیشین تیم ملی که رقابت‎های فصل گذشته ليگ برتر را به دليل مصدوميت از دست داد، پنجشنبه گذشته پای آسیب دیده خود را جراحی کرد. ذوالقدر به خاطر این عمل و بنا به تشخیص پزشکان هشت‌ماه دور از میادین خواهد بود و احتمالا فصل جديد مسابقات ليگ را نیز از دست خواهد داد.

سرمربی تیم جودو امید معرفی شد
سیدمحمود میران، سرگروه پیشین تیم ملی جودو که مدال برنز جهان و مدال‌های متعدد طلا، نقره و برنز قهرمانی آسیا را برای جودو ایران کسب کرده، شنبه گذشته از سوی فدراسیون جودو به عنوان سرمربی تیم امید منصوب شد. میران در زمان مدیریت علیرضا امینی نیز طی یک دوره هدایت تیم ملی را بر عهده داشت.

دزد در رختکن صبا
رختکن تیم فوتبال صبای قم در تمرین یکشنبه گذشته این تیم مورد سرقت قرار گرفت. بعضی از بازیکنان تیم فوتبال صبای قم در پایان تمرینات خود در ورزشگاه شهید قیانوری تهران متوجه شدند تلفن همراه و پول‌شان در رختکن وجود ندارد و دزد وسایل آنها را سرقت کرده است. این اتفاق در حالی رخ داد که هیچکس متوجه حضور سارق در رختکن نشده و این فرد با خیال راحت مقدار زیادی پول و تعدادی تلفن همراه بازیکنان را به سرقت برده است.

تعلیق قایقرانی ادامه دارد
فدراسیون جهانی کانو یکشنبه گذشته و در آسنانه آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته کائونینگ با ارسال نامه‌ای به ایران مجددا اعلام کرد که پاروزنان ایرانی به دلیل تعلیق نمی‌توانند در هیچ رقابتی شرکت کنند. این نامه به دنبال اقدام ایران برای ثبت نام ورزشکاران جهت شرکت در مسابقات کائونینگ در سمرقند به ایران ارسال شد.

قرارداد فدراسیون فوتبال با آسمان امضا شد
قرارداد همکاری فدراسیون فوتبال و شرکت هواپیمایی آسمان دوشنبه گذشته با حضور علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال و کامبیز بابایی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت هواپیمایی امضا شد. بر اساس قرارداد امضا شده همکاری فدارسیون فوتبال با شرکت هواپیمایی آسمان تا پایان رقابت‌های جام ملت‌های 2015 آسیا در استرالیا ادامه خواهد داشت ضمن اینکه تمام سفرهای تیم ملی با این شرکت هواپیمایی صورت خواهد گرفت.

سرپرست فدراسیون قایقرانی استعفا کرد
محمد شروین اسبقیان، سرپرست فدراسیون قایقرانی دوشنبه گذشته در جریان مجمع عمومی این فدراسیون از سمت خود استعفا داد که این استعفا با موافقت محمد عباسی، وزیر وزرش و جوانان مواجه شد. به دنبال این اسعفا وزیر ورزش و جوانان خسرو ابراهیمی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون قایقرانی انتخاب کرد. ابراهیمی در حال حاضر رئیس کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال است.

کاله هم جهانی شد
تیم والیبال دوشنبه گذشته با پیروزی برابر الریان قطر در فینال رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا برای نخستین‌بار به عنوان نخست این مسابقات دست یافت و سهمیه پیکارهای جهانی برزیل را از آن خود کرد. کاله به ترتیب با شکست دادن تایوان پاورز چین تایپه، العین امارات، گاز هند، لیونینگ چین، گاز عراق و لیونینگ چین فینالیست این مسابقات شده بود. همچنین در پایان این دوره از مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا که در تهران جریان داشت بعد از کاله والریان قطر تایوان پاورز چین تایپه به عنوان سوم دست یافت.

امضا برای 18 تیمی ماندن لیگ فوتبال
دوشنبه گذشته و در نشست ماهیانه شورای مرکزی اتحادیه فوتبال، اکثر حاضرین مصوبه 18 تیمی ماندن رقابت‌های لیگ برتر فصل آینده را برای ارائه به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به امضا رساندند. در این نشست همه حاضرین به غیر از صادق درودگر مدیر عامل باشگاه ملوان موافق 18 تیمی ماندن لیگ برتر بودند و عدله و مستندات خود را در این خصوص ارائه و بیان کردند.

آغاز هفته سی و سوم با پیروزی پرسپولیس و داماش
مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در هفته سی و سوم با برگزاری دو دیدار آغاز شد. نخستین دیدار این هفته از رقابت‌ها جمعه گذشته برگزار شد. در این دیدارتیم داماش که برای بقا در لیگ برتر به پیروزی نیاز داشت موفق شد در دیدار خانگی سپاهان مدعی قهرمانی را 2 بر یک شکست دهد تا امید این تیم به قهرمانی کمرنگ‌تر شود. داماش با کسب این برتری بر احتمال سقوط خود خط بطلان کشید بلکه استقلال را هم به قهرمانی در لیگ دوازدهم امیدوارتر کرد. تیم پرسپولیس نیز در دومین دیدار این هفته از رقابت‌ها که دوشنبه گذشته برگزار شد، در ورزشگاه آزادی تهران تنها با یک گل بر ملوان بندرانزلی غلبه کرد. سرخپوشان با کسب این پیروزی 50 امتیازی شدند اما در رده ششم جدول باقی ماندند. سایر دیدارهای این هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر یکشنبه آینده برگزار خواهد شد.

پرونده تخلفات 9 تیم بررسی می‌شود
شواهد و مستنداتی که در خصوص بروز تخلف و تبانی در رقابت‌های لیگ دسته اول و دسته دوم در اختیار هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فدراسیون فوتبال قرار گرفت، باعث شد تا این هیات به غیر از پرونده منتسب به تیم شهرداری تبریز موارد مربوط به چند تیم دیگر از رقابت‌های لیگ آزادگان و لیگ دو را نیز به طور جدی مورد رسیدگی و بررسی قرار دهد. درهمین زمینه قرار است پرونده 6 تیم از لیگ دسته اول و سه تیم دیگر از لیگ دو را نیز مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

کشتی‌گیران ششمین تورنمنت را هم از دست دادند
در ادامه مخالفت‌های شواری برون مرزی وزارت ورزش با اعزام كشتی‌گيران به تورنمت‎های بين‌المللی،‌ سه‌شنبه گذشته حضور آزادكاران در جام بين‌المللی دريای سياه اوكراين هم منتفي شد. این ششمین تورنمنتی بود که کشتی‌گیران ایران جضور در آن را از دست دادند. پيش از اين شورای برون مرزی وزارت ورزش با اعزام تيم‌های كشتی آزاد و فرنگی ايران به جام قهرمانان تركيه، اعزام تيم‌های كشتی آزاد و فرنگی به جام پيروزی تركيه و اعزام فرنگی‌كاران منتخب به تورنمنت بين‌المللی آذربايجان نيز مخالفت كرده بود.

وداع آسیایی سپاهان با پیروزی
تیم فوتبال سپاهان اصفهان سه شنبه شب گذشته در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا موفق به پیروزی پرگل 3 بر یک برابر تیم الغرافه قطر شد. این بازی از گروه C و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد. شاگردان کرانچار با این برد 9 امتیازی شدند و در رده سوم جدول رده‌بندی گروه خود قرار گرفتند هرچند پیش از این آنها وداعی زودهنگام با جام قهرمانی داشتند.

استقلال صدرنشین گروه مرگ شد
تیم فوتبال استقلال ایران با برتری یک بر صفر در زمین تیم العین امارات در آخرین دیدارش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، به عنوان صدرنشین گروه D که گروه مرگ لقب گرفته بود، به مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات صعود کرد. این بازی سه شنبه گذشته در ورزشگاه العین امارات برگزار شد. استقلال پیش از این صعودش را از مرحله مسجل کرده بود.

بازیکنان ایران در لیگ جهانی والیبال معرفی شدند
خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال چهارشنبه گذشته سعید معروف، مهدی مهدوی، محمدطاهر وادی، شهرام محمودی، امیر غفور، رضا قرا، پوریا فیاضی، رحمان داودی، فرهاد قائمی، آرش کشاورزی، حمزه زرینی، علیرضا مباشری، محمد موسوی، آرمین تشکری، عادل غلامی، علیرضا جدیدیی، مسعود غلامی، سامان فانزی، فرهاد ظریف، آرش کمالوند، مجتبی یوسفی و ناصر رحیمی‌پناه را به عنوان بازیکنان این تیم برای حضور در لیگ جهانی والیبال معرفی کرد.

صعود پینگ‌پنگ‌بازان ایران در رنکینگ جهانی
رنکینگ جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز چهارشنبه گذشته در حالی منتشر شد که بیشتر بازیکنان ایران در این رده‌بندی با صعود مواجه شدند. نوشاد عالمیان و پوریا عمرانی با 10 پله ارتقایی که داشتند از بیشترین صعود در میان دیگر بازیکنان ایرانی برخوردار بودند. نیما عالمیان، ندا شهسواری و محجوبه عمرانی تنها بازیکنانی بودند که در این رده‌بندی سقوط داشتند.

مقاومت بسیج قهرمان لیگ واترپلو شد
هفته پایانی لیگ برتر کانوپولو چهارشنبه گذشته با برگزاری یک دیدار در دریاچه آزادی به پایان رسید که طی آن تیم فولاد ماهان مقابل هیئت مرکزی با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسید. در پایان این دوره از مسابقات تیم مقاومت بسیج با 29 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم های فولاد ماهان و پرسپولیس نیز با 27 و 20 امتیاز دوم و سوم شدند.

مدیر تیم‌های ملی قایقرانی استعفا کرد
ایرج اقلیمی، مدیر تیم‌های ملی قایقرانی به دلیل اینکه قرار است فدراسیون از مربیان خارجی استفاده کند چهارشنبه گذشته از سمت خود استعفا داد و از حضور در اردوی تیم ملی آب‌های آرام امتناع کرد.

شکست تلخ تراکتورسازی
تیم فوتبال تراکتورسازی که قبل از هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا به خاطر کسب نتایج ضعیف حذف شده بود و هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد نداشت، چهارشنبه شب در ورزشگاه یادگار امام تبریز 4 بر 2 برابر الجیش قطر شکست خورد تا وداع تلخی با این رقابت ها داشته باشد.

کد خبر 2044783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha