شیروان - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر شیروان با اشاره به کاستی های مهم بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر، خواستار توسعه و تجهیز بیشتر این بیمارستان شد.

اسماعیل حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، فضا، امکانات و پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان را ناکافی دانست و گفت: به رغم زحمات مدیریت و پرسنل این بیمارستان، متأسفانه کمبود امکانات و فضا در تنها بیمارستان شیروان، سبب بروز مشکلات حادی برای شهروندان شده و در شرایط موجود این بیمارستان در شأن مردم دومین شهر استان نیست.

وی با انتقاد از اختصاص اعتبارات اندک به این بیمارستان، اظهار داشت: تا زمان راه اندازی بیمارستان جدید باید این بیمارستان تجهیز شود تا نیازی نباشد شهروندان شیروانی برای بسیاری از موارد راهی شهر بجنورد یا مشهد شوند.

حسین پور اضافه کرد: هرچند اقدامات مناسبی با کمک خیرین و مدیریت این بیمارستان برای تجهیز برخی بخش های آن انجام شده اما بیمارستان شیروان هنوز نیازمند توسعه و تجهیز بیشتر است.

این عضو شورای شهر شیروان با ابراز تأسف از فوت یکی از فرهنگیان در بیمارستان شیروان در روزهای اخیر، افزود: متأسفانه یکی از بانوان فرهنگی شیروان، بنا به گفته کادر پزشکی به علت مشکلات موجود در بیمارستان با مشکل روبرو شده و تسلیم مرگ شد که این ضایعه جامعه فرهنگی و مردم شیروان را عزادار کرده است.

حسین پور با بیان اینکه نمی توان چشم بر این مرگ های مظلومانه بست، تصریح کرد: ضرورت دارد مسئولان با دقت پیگیر این اتفاق باشند و به منظور رفع شبهات، اطلاع رسانی شفافی در خصوص دلیل فوت این فرهنگی و موارد احتمالی مشابه انجام دهند تا سبب  اعتماد بخشی به مردم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان در حال حاضر به عنوان تنها مرکز درمانی این شهرستان 167 هزار نفری، علاوه بر پذیرش بیماران این شهرستان، تا چندی پیش به علت نبود بیمارستان در شهرستان فاروج، مراجعین زیادی نیز از این شهرستان همسایه خود داشت.

ساخت این بیمارستان از سال 53 با ظرفیت 55 تخت طراحی و آغاز شد و در سال 73 به صورت غیررسمی و در سال 74 نیز با 57 تخت بیمارستانی به صورت رسمی افتتاح شد.

در آن زمان در این بیمارستان خدمات درمانی در بخش های داخلی، اطفال، جراحی زنان، جراحی عمومی، اورژانس، زایشگاه و اتاق عمل ارائه می شد.

پس از آن در خرداد سال 76 بخش CCU این بیمارستان، در سال 81 بخش ICU، در سال 82 بخش دیالیز و در سال 85 نیز بخش NICU این بیمارستان راه اندازی شد.

همچنین در سال 81 با پیگری های مستمر، ظرفیت بیمارستان به 120 تخت افزایش یافت و در سال های بعد نیز با تلاش های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان، بناها و ساختمان های جدیدی در این بیمارستان احداث شد و ظرفیت تخت های آن نیز به 180 تخت فعال افزایش یافت.