بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی گفت: جودوکار این استان كه در قالب تیم ملی جودوی نیروهای مسلح کشور، در مسابقات ارتش های جهان شركت كرده بود، موفق به كسب مدال برنز شد.

کوروش خسرویار در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بهزاد وحدانی جودوکار وزن 60 کیلوگرم خراسان شمالی كه به همراه شش جودوکار دیگر ایران، در قالب تیم ملی نیروهای مسلح به رقابت های جودو ارتشهاي جهان اعزام شده بود، موفق شد در وزن خود به مدال برنز دست يابد.

وي با اشاره به اينكه وحداني در دور اول اين مسابقات استراحت داشت، اظهار داشت: جودوكار خراسان شمالي موفق شد در دور دوم حريف بلژيكي را از پيش رو بردارد اما در دور سوم در حالي كه تا ثانيه هاي پاياني رقابت، از حريف برزيلي خود جلوتر بود، شكست خورد و از رسيدن به فينال بازماند.

خسرويار اضافه كرد: وحداني در ديدار رده بندي، حريف اسپانيايي خود كه دارنده مدال برنز رقابت هاي المپيك لندن بود را شكست داد و به مقام سومي رسيد.

وي در ادامه عنوان كرد: تيم ملي جودوي نيروهاي مسلح كشور ما در رقابت هاي جودوي ارتش هاي جهان كه از هشتم تا شانزدهم تیر ماه به میزبانی قزاقستان و در شهر آلماتی این کشور در حال برگزاري است، در رده بندي تيمي به مقام پنجم جهان رسيد.

اين مسئول اضافه كرد: تيم جودوي ايران در اين مسابقات برابر كشورهاي عراق، کویت و اسپانیا به پيروزي رسيد اما در ادامه با شكست در برابر تيم هاي الجزایر و لهستان، به مقام پنجمي بسنده كرد.

خسرويار اظهار داشت: بهزاد وحداني در وزن منفي 60 كيلوگرم، سعيد ملايي در وزن منفي 73 كيلوگرم، مختار خورنگ، سعيد مرادي در منفي 81 كيلوگرم، حميدرضا سجادي در وزن منفي 90 كيلو، كامران رستمي در منفي 100 كيلوگرم و مصطفي آهن فروش در وزن مثبت 100 كيلوگرم تركيب تيم ملي جودوي نيروهاي مسلح ايران را تشكيل مي دادند.

به گفته وي هدايت تیم ملی جودوی نیروهای مسلح کشور را در مسابقات ارتش های جهان، جعفرعلي قادري بر عهده داشت.