بوشهر - خبرگزاری مهر: هر چند جوانان استان بوشهر که در آزمون استخدامی شرکت گاز شرکت کرده بودند هنوز هم به نتایج این آزمون معترض هستند و خواستار پیگیری حق خود از نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان استان هستند ولی مسئولان شرکت گاز در پاسخ به این اعتراضات، تعداد افراد بومی پذیرفته شده در این آزمون را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود صنایع بزرگ نفت و گاز در استان بوشهر، تعداد زیادی از جوانان استان همچنان در آروزی داشتن کار مناسب هستند و با وجود برگزاری ازمون‌های استخدامی شرکت نفت و گاز و... در استان، تعداد چندانی از استان بوشهر پذیرفته نمی‌شوند.

هر چند دولت مصوب کرده بود که 50 درصد از سهمیه اشتغال پارس جنوبی نصیب مردم استان بوشهر شود ولی این مصوبه عملی نشد و هر ساله نیز مسئولان قول می‌دهند که این کار انجام شود ولی اتفاقی نمی‌افتد.

آزمون استخدامی شرکت گاز نیز سال گذشته برگزار شد و تعداد بسیاری از جوانان بوشهری در این آزمون شرکت کردند ولی موفق به پذیرش در این آزمون نشدند.

در ادامه پیگیری‌های جوانان استان بوشهر و شرکت‌کننده در آزمون شرکت ملی گاز ایران، نسبت به احقاق حق خود در مورد رعایت سهمیه بومی در این آزمون، پنجشنبه شب عده کثیری از معترضین با حضرت آیت الله صفایی بوشهری دیدار و گفت‌وگو کردند.

پیگیری نماینده ولی فقیه در استان برای احقاق حق جوانان بوشهری

در دیدار صمیمانه‌ای که با حضور بیش از 80 نفر از معترضین در دفتر نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد، آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: از بدو مطرح شدن موضوع از طرف شما عزیزان، مراتب گله‌مندی خود را به وزیر نفت منتقل کرده‌ایم  و ابراز ناراحتی خود را از اینکه چرا باید محل مصاحبه برای استخدام به جای پارس جنوبی در تهران باشد؟

وی بیان کرد: سعی داریم انشاالله با برگزاری نشستی با حضور معاونین وزارت نفت پیگیر این موضوع باشیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: جوانان عزیز با آرامش به دنبال حق خود باشند، انشاالله در سفری که به تهران خواهم داشت، به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می‌کنم.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: دکتر سلحشور که هنوز موفق به برقراری ارتباط با ایشان نگردیده‌ایم، انسان شریفی است و ما امیدواریم طی جلسه‌ای که با حضور ایشان برگزار خواهیم کرد ، این مشکل نیز مرتفع شود.

حضور هیاتی از وزارت نفت در بوشهر برای پیگیری وضعیت معترضین

نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه از توافقش با سه معاون وزیر نفت برای بررسی مجدد نتایج آزمون استخدامی این وزارتخانه برای متقاضیان استان بوشهر خبر داد.

عبدالکریم جمیری افزود: با تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برای حل مشکل ایجاد شده در استخدام وزارت نفت برای داوطلبان استان بوشهر، پس از مکاتبات کتبی و صحبت های شفاهی با مدیران ارشد وزارت نفت پیگیری رسیدگی به شکایات داوطلبان استان بوشهر را در دستور کار قرار دادم.

وی اضافه کرد: نتیجه نشست‌های جداگانه و سپس مشترک با مهندس اوجی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز ایران،دکتر سلحشور معاونت توسعه منابع انسانی وزارت نفت ودکتر بازرگانی معاونت امور مجلس وزارت نفت برای رسیدگی به موضوع اعتراض داوطلبان ازمون استخدامی تعیین یک نفر از هر معاونت بود.

جمیری با اعلام این که با تاکید خواستار اعزام یک هیاتی متشکل از این سه نماینده از سه معاونت وزیر نفت به بوشهر بوده ام، افزود: با تعیین سه نفر توسط سه معاون وزیر نفت سه شنبه هفته آینده این افراد وارد بوشهر خواهند شد.

وی عنوان کرد: با توجه به این که متولی این نشست آیت الله صفایی بوشهری است این هیات در حضور مسئولان ارشد استان در دفتر امام جمعه بوشهر با نمایندگان معترضین به نتیجه آزمون استخدامی وزارت نفت دیدار خواهند کرد و با استناد به مدارک و ادله پاسخگوی معترضان خواهند بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در صورتی که به این شکل نماینده معترضین قانع نشدند به هیات اعزامی از وزارت نفت تاکید کرده‌ام که باید به شکل نفر به نفر مجددا مدارک و نتایج علمی و مصاحبه تخصصی به نماینده فرد معترض اعلام شود که انها نیز پذیرفته اند.

مسئولان شرکت گاز: جذب ٢٧١ نیروی بومی در مجتمع گاز پارس جنوبی

در مقابل برخی از مسئولان شرکت گاز نیز نسبت به این اعتراض پاسخ گفتند که مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران در تشریح جزئیات این آزمون گفت: تعداد شرکت کنندگان بومی استان بوشهر در آزمون استخدامی شرکت ملی گاز ایران به تفکیک مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب ٢١٣٥، ٢٢٤١ و ١٢٦ نفر بوده است که درمجموع ٢٧١ نفر از آنان جذب شده اند.

به گفته مهندس امیری، پس از اعلام نتایج و انجام مصاحبه های علمی و تخصصی ١٠٢ نفر در مقطع کاردانی، ١٣٥ نفر در مقطع کارشناسی و ٣٤ نفر در مقطع کارشناسی در مرحله نهایی قبول شده اند.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز افزود: جذب نیروی انسانی به استناد ضوابط و معیارهای انتخاب و استخدام نیروی انسانی در صنعت نفت با فراخوان عمومی و برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه علمی، گزینش و طب صنعتی و ایجاد فرصت عادلانه و برابر بین داوطلبان واجد شرایط انجام شده است.

امیری با بیان اینکه بر اساس تصویبنامه هیئت وزیران مقرر شده در مواردی که جذب نیروی انسانی در منطقه عسلویه باشد، علاوه بر داوطلبان بومی استان بوشهر، اهالی ساکن (به موجب محل تولد یا محل اخذ دیپلم) در شعاع ١٥٠ کیلومتری عسلویه (در محدوده استان های هرمزگان و فارس) به عنوان نیروی بومی در سهمیه استان بوشهر لحاظ شود، تاکید کرد: در این آزمون به همین منوال عمل شده است.

وی یادآور شد: به موجب دستور‌عمل و ضوابط استخدام در صنعت نفت، در مصاحبه های علمی کسب حداقل ٤٠ از ١٠٠ نمره بخش مصاحبه الزامی بوده و کمتر از آن برای تمام نفرات به منزله عدم پذیرش نهایی متقاضی تلقی می‌شود و از طرفی انتخاب قبول شدگان نهایی نیز براساس مجموع نمرات کسب شده در مرحله آزمون کتبی، بخش مصاحبه حضوری فنی و تخصصی و امتیازهای ویژه است.

به گفته وی، شرکت ملی گاز ایران همواره در جذب نیروی انسانی از نفرات بومی واجد شرایط کوشیده است.