۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۹:۴۶

گزارش خبری/

وقتی فارس و هرمزگان بومی بوشهر محسوب می شوند/ بوشهریها خواستار انتشار جزئیات آزمون استخدام شرکت گاز

وقتی فارس و هرمزگان بومی بوشهر محسوب می شوند/ بوشهریها خواستار انتشار جزئیات آزمون استخدام شرکت گاز

بوشهر - خبرگزاری مهر: جوانان بوشهری اعتقاد دارند که در آزمون استخدامی شرکت گاز، متقاضیان استانهای فارس و هرمزگان به عنوان بومی استان بوشهر محسوب شده اند و خواستار انتشار جزئیات نتایج این آزمون هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی از جوانان استان بوشهر که در آزمون استخدامی شرکت گاز شرکت کرده بودند، اعتراض خود را نسبت به گزینش افراد در این آزمون اعلام کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.

در پی این اعتراضات، برخی از مسئولان استان بوشهر از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرو  همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

بدین منظور گروهی از مسئولان شرکت گاز به بوشهر آمدند تا پاسخگوی سوالات و اعتراضات جوانان بوشهری باشند.

چرا فارس و هرمزگان بومی استان بوشهر هستند؟

جوانان معترض بومی استان بوشهر در رابطه با آزمون اخیر استخدامی شرکت گازدر جلسه ای که با حضور نماینده وزارت نفت و نمایندگان مجلس برگزار شد، گفتند: گرفتن نمره کمتر از 40 در آزمون های  مصاحبه ای برای کسی که کارشناسی ارشد  و 8 سال سابقه کار دارد دور از تصور است.

یکی از این معترضین افزود: چرا فارس و هرمزگان جزء بومی های استان بوشهر قرار بگیرد ولی جوانان این استان جزء بومی های هرمزگان و فارس نباشد و این برای ما سوال برانگیز است چرا نمایندگان مجلس کاری انجام نداده اند.

وی ادامه داد: ما در نامه اول به وزارت نفت خواهان اطلاعات کامل از قبول شدگان بودیم که امروز مسئولین این وزارت خانه دست خالی آمده بودند و اسناد و مدارکی با خود نیاوردند که این سوال برانگیز است.

جوانان معترض گفتند: در سهمیه شاهد 80 جایگاه خالی وجود دارد که می‌توانند جوانان استان را جایگزین کنند ولی این کار را انجام نمی دهند.

جوانان بوشهر تا چشمه رفتند ولی تشنه برگشتند

یکی از جوانان معترض در این رابطه اظهار داشت: در آزمون استخدامی اخیر که آزمون کتبی آن مهمترین مرحله در برگزاری آزمون بود درسال 1391 برگزار شد و تمامی این افراد موفق به قبولی و پذیرش در آن شدند؛ در حالی که در همین مرحله به نسبت تعداد شرکت کنندگان، 97 درصد از جوانان تحصیل کرده جویای کار در این مرحله رد شدند

محمد مرادزاده ادامه داد: این تعداد جوانان استان بوشهر حاضر در جلسه جزو 3 درصد قبول شده در کل کشور هستند که توانسته اند در آزمونی که به مراتب از کنکور سراسری که البته آن هم سهمیه مناطق 1 و  2 و 3 دارد، سخت تر است، قبول شوند و سربلند بیرون آیند و سپس از سراسر استان با عزیمت مجدد به مرکز استان در آزمون روانشناختی شرکت کردند و برای انجام آخرین مرحله یعنی مصاحبه که مجدداً تکرار همان سوالات کتبی بود عازم تهران شوند به امید آنکه با گذراندن این مرحله آخر بتوانند در شرایط سخت اقلیمی استان خود مشغول به کار شوند

وی افزود: قریب به اتفاق این جمع حاضر پس از این قدم آخر با اظهار رضایت و با کوله باری از امید و آرزو به بوشهر بازگشتند و در حالی که خود را برای پوشیدن لباس شرکت گاز آماده کرده بودند و خانواده هایشان چشم امید به فرداهای زندگی فرزندان خود داشتند در روزی که مصادف با نیمه شعبان، ولادت امید همه مستضعفان جهان بود، با اعلام نتایج در سایت شرکت ملی گاز پناه گاه تمام امیدهای این جوانان تلاشگر و خانواده هایشان به یأس تبدیل شد.

مرادزاده گفت: با توجه به آنکه در  خود آزمون کتبی تنها درصد کمی از افراد بومی موفق به قبولی شده و لحاظ مصوبه هیئت دولت مبنی بر سهمیه 50، 60 و 70 درصدی  مقاطع ارشد ، کارشناسی  و کاردانی از استان بوشهر، انتظار به حق این بود که حداقل افراد بومی بوشهر که در آزمون قبول شدند و با طی سایر مراحل تا یک قدمی استخدام پیش آمدند، نهایتاً پذیرفته شوند.

وی افزود: به هر حال مانند این بود که جوانان ما بر سر چشمه بروند و تشنه تر و ناامید تر برگردانده شوند، آن هم چشمه ای که بالاخره احساس می کنند در جوار خانه خودشان است، آری، هرچند منافع و برکات این نفت و گاز برای همه کشور است، ولی تبعات آن خواه ناخواه گریبانگیر بومی های این دیار است.

رد شدن افرادی با رتبه دو رقمی و سطح علمی بالا شبهه انگیز است

این جوان معترض با تاکید بر اینکه باید لیست جزئی و موردی اسامی قبول شدگان از استان بوشهر به تفکیک رشته و مقطع تحصیلی و شرکت انتخابی اعلام شود، افزود: آیا رد شدن افراد بومی با سابقه عضویت در هیأت علمی دانشگاه(استاد دانشجوی مقطع دکتری و ارشد) با رتبه دو رقمی جای شبه و سوال نیست؟ سطح علمی بسیاری از معترضین حاضر در این جلسه بسیار بالاتر از سطح علمی جلسه مصاحبه است چرا باید این افراد از نظر علمی مردود شوند.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه اینکه آمار کل قبولی ها برای همه شرکت ها اعم از مجتمع گازی پارس جنوبی ، شركت هاي پالايش گاز شامل يدبلند(پالايشگاه هاي بيدبلند و مسجد سليمان)، سرخون و قشم، شهيد هاشمي نژاد و فجرجم، شركت انتقال گاز ايران(مناطق عملياتي 1، 2، 5، 6، 7، 8 و 9) و همچنين شركت هاي گاز استان‌ها شامل ايلام، بوشهر، خوزستان و سيستان و بلوچستان در سایت شرکت گاز به ترتیب حروف الفبا اعلام شد، در مجموع حدود 715 نفر بود، حال آنکه در جدولی که فقط در مجتمع گازی پارس جنوبی اعلام شد، که در مجموع 699 نفر برای شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی گرفته شده، با این حساب باید برای تمام پالایشگاه های دیگر و شرکتهای استانی فقط 16 نفر گرفته شده باشند، و این به معنای دادن آمار بالا برای مجتمع گازی پارس جنوبی است که مورد اعتراض اکثریت است.

همه فعالیت‌های اجرا شده در زمینه استخدام طبق قانون اجرا شده است

حمید مراد کرمی رئیس تأمین نیروی انسانی شرکت ملی گاز نیز در جمع مترضان بومی استان بوشهر در رابطه با آزمون اخیر استخدامی شرکت گاز اظهار داشت: تمام فعالیت های اجرا شده در زمینه استخدام طبق قانون اجرا شده و در شب میلاد امام زمان (عج)  اعلام نتایج قطعی صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه این آزمون هشت حوزه کشور برگزار شده است، افزود: از 47هزار نفری که در برای این آزمون ثبت نام کردند تنها هفت هزار نفر آن بومی بوده اند.

مراد کرمی عنوان کرد: آنچه ما بر حسب قانون سهمیه 700 نفری برای پارس جنوبی اختصاص دادیم، مجوز 207 نفر در مقطع کاردانی، 322 نفر کارشناسی و 170 نفر در رده ارشد تعیین کرده بودیم.

نتایج آزمون در اختیار استانداری و نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد

وی اذعان کرد: جمعا در انتها از تعداد باقیمانده از سهمیه پارس جنوبی به بومیان 70 درصد در مقطع کاردانی، 60 درصد کارشناسی و 50 درصد ارشد اختصاص یافته است.

مراد کرمی گفت: طبق مصوبه هیئت دولت در شعاع 150 کیلومتری عسلویه تمامی مناطق بومی حساب می‌شوند که شامل استان بوشهر، جنوب استان فارس و غرب استان هرمزگان می‌شود.

وی در پاسخ به سوال معترضین بوشهری مبنی بر اینکه اطلاعات قبول شندگان را در اختیار آنان بگذارند، افزود: ما نتایج و اسامی قبول شدگان را در اختیار نمایندگان استان در مجلس و استانداری بوشهر می‌گذاریم  تا آنها در اختیار معترضین بگذارند.

.........................

گزارش: نساء کروندی

کد خبر 2093949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha